At importere en EL scooter ?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Losty
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. september 2015 16:17

At importere en EL scooter ?

Ulæst indlæg af Losty »

Godaws i hytten. Jeg står og skal uu dog investere i en ny scooter. Først skal det lige nævnes at jeg aldrig har haft scooter før (og kun hurtigt prøvekørt en). Dog har jeg haft bil i de sidste 10 år.

Først tænkte jeg at jeg bare kunne købe en fornuftig brugt, men det er jo en jungle når man er helt grøn på området. Så kiggede jeg på nye modeller til en 10-15.000, men fandt ikke en der appellerede til mig.

Så tænkte jeg, at udviklingen efterhånden må have kommet til el scootere også (lige som vi har Tesla, BMW, Nissan osv) i bilverden. Men det eneste jeg kunne finde var nogle lidt tvivlsomme eksemplarer af 5 år gamle E-buddy, en Texas el scooter, og en scoopie - og ingen af dem kan man købe fra ny.

Så snusede jeg Google igennem og fandt noget interessant.
Først var det gogoro, der ser ud til at blive et hit i Asien, der dog er ret dyr (4100$). Den har ellers et meget futuristisk design.
Så fandt jeg Niu N1 Smart E-scooter, som jeg faktisk er ret hooked på. Designet er flot (og lidt retro agtigt), og prisen er lækker (699$ + told/moms og fragt), men stadig billigt. Jeg vægter design og komfort højest, N1'eren burde opfylde begge krav. Ting som full led lys, og en app til styre forskellige ting trækker også op. Samt at den ikke larmer som mange scootere gør(plus at man har fuldt moment fra start).

Min daglige route på 2x7km ville passe perfekt til en el scooter. (Niu N1 har en opgivet rækkevidde på 100km under optimale forhold).

Hvad siger i, er det tosset at importere en ukendt scooter - eller er det okay at tage en chance engang imellem?

https://www.behance.net/gallery/2689159 ... ic-scooter
Senest rettet af Losty 7. september 2015 15:07, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: At importere en EL scoote?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kunne prøve at undersøge om det er muligt at få nummerplade på dem i danmark.
Brugeravatar
Losty
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. september 2015 16:17

Re: At importere en EL scooter ?

Ulæst indlæg af Losty »

Ifølge deres egen hjemmeside skriver de at den er EU certificeret, meeeen det er jo garanteret ikke lig med at den kan indregistreres i DK.

http://www.electricunicycleonline.com/n ... rocar.html
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: At importere en EL scooter ?

Ulæst indlæg af TOCA »

Teoretisk burde det være uden problemer at købe den af en forhandler i EU, med det åbne marked og varernes frie bevægelighed og alt det fine, meeeen....mon ikke Skat gerne vil have lidt penge for din ulejlighed etc. og så skal den jo godkendes til det danske el-net og det koster sikkert også lidt til fællesskabet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: At importere en EL scooter ?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Spørg om at se certifikatet. Også spørg skat og trafikstyrelsen om køretøjet kan registeres i danmark med det certifikat.
Der står ikke hvad kategori køretøjet høre til. Altså om det er lille knallert, stor knallert, motorcykel.
Besvar