CPI GTR LIDT HJÆLP

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Hussein99
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. februar 2015 13:06
Scootere: Giantco g-buddy

CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af Hussein99 »

Hej. Jeg har en CPI gtr. Jeg har fået den til at stå i tomgang. Men den trækker ikke så godt. På ligevej kan den køre 45-50 men op af bakke kan den køre 30 og den trækker rigtig dårligt. Hvad kan problemet være den ikke trækker? Den er standart med pillede Skive, tror også luftfilter begrænsningen er taget væk også. Den kan komme op på ca 5-6000 omdrejninger med hastighed på ca 50. Ned ad bakke kommer den på ca 6500 omdrejninger.
Der sidder en 60 dyse i!

Vil bare have at den trækker bedre og den får flere omdrejninger så den Køre hurtigere!
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af TOCA »

6500 er for lidt, den skal mindst op på 8000, den har max ydelse omkring 7000, tror du har en begrænset CDI box på, hvis du ikke kan få den over 6500 o/min. Min er godt nok en 45'er, men den kan slå omdrejningstælleren helt i bund, hvis den får lov, men det gør den ikke mere, det lyder nemlig ikke rart, når den runder 11.000 o/min :/

Der er ingen begrænser i luftfilteret på en GTR, kun skive og CDI, med en ubegrænset CDI, og skiven ude, kører den 75-85 på lige vej, ved 8500 o/min, afhængigt af vinden, hvis du vil køre hurtigere end det, bør du starte med at gøre affjedringen lidt blødere, har oplevet at blive kastet op i luften pga. et bump, så kun mine hænder rørte maskinen, og det er ganske ubehageligt, selvom det går lige ud.
Brugeravatar
Hussein99
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. februar 2015 13:06
Scootere: Giantco g-buddy

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af Hussein99 »

Ja jeg fik også lige prøvet og flyve engang her forleden. Hvad skylles det? Jeg har prøvet at købe en ubegrænset cdi men den passer ikke på stikket
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af TOCA »

Det skyldes at de bageste støddæmpere er meget stive (sporty), de ser godt nok ud som om de er justerbare, men det er vist kun til pynt, jeg kan i hvert fald ikke få luft i mine, de kan evt. erstattes med nogle fra en CPI Oliver City, som koster det halve af originale GTR støddæmpere. Pas på med at få nogen, der er for korte eller for bløde, for den understyrer helt vildt meget, hvis bagenden bliver sænket for meget.

Hvis stikket ikke passer, så er det en forkert model, du har fået, det er kun chippen inden i CDI'en, der er forskellig mellem 30 og 45 modellerne.

Hvor i landet holder du til? Kender nogen på Sjælland, der har brugte billige reservedele :)
Brugeravatar
Hussein99
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. februar 2015 13:06
Scootere: Giantco g-buddy

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af Hussein99 »

Jeg bor tæt på Ringsted og Næstved
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af TOCA »

OK, det var så på den anden side af øen :)

Lynge, lidt nord for hovedstaden: http://www.dba.dk/cpi-gtr-dele-har-en-m ... 014086939/ de er rigtigt flinke, og priserne er rimelige, har købt en del af ham/hans far, de har skilt en maskine ad, men har stort set ingen plastikdele tilbage :)

Ham her er måske lidt tættere på? http://www.dba.dk/cpi-gtr-2008-1000-km- ... 017237791/

Og ellers er der jo e-bay, hvor jeg lige har købt en helt ny komplet bagbremse (kaliber, stempler, klodser og det hele) for 500,- inklusiv forsendelse :)
Brugeravatar
Hussein99
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. februar 2015 13:06
Scootere: Giantco g-buddy

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af Hussein99 »

Det her er det ubegrænset jeg har købt
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (21.98 KiB) Vist 6966 gange
Brugeravatar
Hussein99
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 20
Tilmeldt: 11. februar 2015 13:06
Scootere: Giantco g-buddy

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af Hussein99 »

Som det cdi
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af TOCA »

Har stået på hovedet i mit reservedelslager, men kan ikke lige finde min løse CDI, og orker ikke at skulle til at skille den hele knallert ad. Skal nok vende tilbage med billeder og numre på boksen, så snart jeg finder den :)
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: CPI GTR LIDT HJÆLP

Ulæst indlæg af TOCA »

OK, så fandt jeg den, det var ikke CDI'en jeg havde liggende men et starterrelæ :oops:

Men på min reservedelsknallert ser CDI'en sådan ud:
https://drive.google.com/file/d/0BwOlX_ ... sp=sharing

Den sidder på den nederste del af stellet, i venstre side, sammen med spændingsregulator (med køle ribber) og det andet blinkrelæ.
Besvar