Måtte i dag holde et lille møde med Politiet, da jeg var på vej hjem fra min far af. Jeg var blevet lasermålt til at køre 36 km/t, sagde den kvindelige betjent.
Normalt ligger den på 38-40 km/t (sagde jeg ikke). Nå men hun ville så se legitimation, så hun fik mit traktorkort, og så var det iorden. Og da der trækkes 3 km fra ved målingen, lander jeg så på 33 km/t, så slap for en fartbøde.
En km længere fremme, så jeg en gut trække sin Big, så han havde nok også haft en snak med Politiet. Men efter jeg havde passeret ham, satte han sig op på Big'en og kørte. Ikke smart, hvis den er blevet konstateret ulovlig. Ydermere ringede jeg så lige til min far som skulle af samme vej ind til byen, for at advarer ham om politiet. Han har det med, at trykke liiidt for hårdt på speederen.
Min statistik for møder med Politiet er: Bøde og "klip" i 2012, rutinetjek i 2013, samme i 2014 og nu lasermåling i 2015.
Goddag Frk/Fru Betjent
-
- 15. Rang
Re: Goddag Frk/Fru Betjent
Det lyder da underligt at hun stopper dig for en måling som ikke giver bøde.
Gav vide hvad hun vil se legitimation for.
Gav vide hvad hun vil se legitimation for.
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Hun havde muligheden for at rulle mig også, men benyttede den ikke. Så jeg regner med, det bare var et rutinestop. Grunden til, at hun ville se legitimation var vel fordi hun ikke gad tjekke, via nummerpladen.
- Jps
- 13. Rang
Boblemus skrev:Jeg hører ofte om nogen der er blevet stoppet, men det er 30-knallerter. Jeg har endnu ikke hørt om nogen (mig selv inklusive) der er blevet stoppet på 45-knallert. Og da slet ikke blevet hevet på rullefelt. Er der nogen her der er? Blot nysgerrig
Hvis en 45'r bliver lasermålt til at køre over 64 km/t, så vanker der en bøde, og et klip i kørekortet, og måske også en tur på feltet. Kommer den på det, så det jo det samme som det ovenstående, bare med den tilføjelse, at 2. gang man kommer på feltet, og bliver målt til at køre over 64 km/t, så det farvel knallert.
Og vi skal ikke glemme den ubetingede frakendelse af førerretten 2. gang, som kan give en straf på mellem 2-10 år. Dette gælder så kun for kørsel, på en 45'r. Det rammer ikke dit almindelige kørekort.
- Jps
- 13. Rang
Har set det når der er razzia hernede på Ø'en. Her tager de alt på 2 hjul og en motorBoblemus skrev:Jeg er med på hvad der sker (bøde, klip, konfiskering osv), jeg undrer mig bare over at jeg ikke har set eller hørt om nogen 45'ere der er stoppet af politiet, rutinekontrol eller ej, så derfor var jeg bare nysgerrig om det er en lokal praksis, eller om politiet generelt sjældent stopper 45-knallerter?

Er blevet stoppet et par gange i de 11 år jeg har kørt 45er men aldrig er der blevet nævnt noget til tun selv om den er tydeligt tunet knæk udstødning stort skum filter osv. har mest kørt i Odense by, de ser bare kørekort. Følger bare trafikken normalt når jeg køre.