Ja, Suzuki K50 Vil jeg vove at påstå, var bedre og mere holdbar en konkurenten fra den tid af, nemlig Yamaha FS1.TOCA skrev:Savner min K50'er årgang 78, med ekstra bred saddel og baglygte fra CB-500 (stor og meget synlig), eneste svage punkt var fodbremsen, som altid bukkede, så den sad 2mm fra fodhvileren, men så havde man jo altid foden klar på bremsen
Den første K50 havde oplagt tunudstødning og 3 skyllekanaler, og kørte 45 lovligt, noget med at man overvejede en ny knallertlov, lige inden den kom på markedet, så de fik dispensation?
Minderne vælter frem, det var min første knallert, den var rød og holdt i 10 år, indtil en venstresvingende bilist overså mig, men den havde tjent mig godt, og der var kørt mange lange ture på den, den havde en vidunderlig måde at tage kurver på, som jeg ikke har oplevet siden.
Jeg havde monteret støddæmpere fra en Honda CB400 på min, da de var noget bedre end de originale