Peugeot Tweet knallert
Peugeot Tweet knallert
Min knallert er ny, den hyler når jeg kører mere end 20 km i timen, hvad er der galt ?
-
- 15. Rang
Re: Peugeot Tweet knallert
Du kan prøve at uploade en optagelse af det.
- ComicSense
- 5. Rang
- Køretøjer: SYM Mio 2019
- Geografisk sted: Bornholm
Hvis den er helt helt ny og du har købt den hos en forhandler, burde du måske trille (læs; hyle) ned og få dem til at ordne det. Uanset hvad man køber, så skal det virke efter hensigten.
jeg har købt knallerten brugt , men den havde kun kørt 14 km.jeg har optaget lidt fra en køretur , men ved ikke hvordan jeg får det fra iPad og over så i kan høre det
- ComicSense
- 5. Rang
- Køretøjer: SYM Mio 2019
- Geografisk sted: Bornholm
Når du besvarer indlægget skal trykke på "komplet skrivefelt...." Så kan du vælge videoelement. Måske virker det med lydfiler...ellers må du optage en video (med lyd).
Tryk på vis prøve, så ser du hvordan det ser ud.
Hvor gammel er Scooteren? Har du kvittering på den? Der burde være 2 års garanti på fra købsdato. Altså fra den dag den blev solgt af forhandleren.
Tryk på vis prøve, så ser du hvordan det ser ud.
Hvor gammel er Scooteren? Har du kvittering på den? Der burde være 2 års garanti på fra købsdato. Altså fra den dag den blev solgt af forhandleren.
-
- 15. Rang
Du kan vedhæfte filen her så de andre også kan høre det.
Kontroller først at der er motorolie på og at niveauer er korrekt.
Det kan være det er en af bremserne der hyler så prøv at brems lidt og se om lyden bliver anderledes.
Kig om der er noget som gør på dækkene når de køre rundt, måske sidder skærmen skævt eller noget.
Du kunne prøve og skrue speedometerkablet af ved forhjulet og se om lyden går væk.
Ellers må det vel være variatoren. Den begrænsning der er i variatoren på en 30 km/t slår sikkert nok til ved de 20 km/t så det kan være at den får kileremmen til at glide eller at kileremmen på anden måde glider, måske fordi den er helt ny.
Men altså hvis du har købt den hos en forhandler så er det jo "bare" at ringe og sige at den siger pivlyde over 20 km/t også kan de lave den.
Kontroller først at der er motorolie på og at niveauer er korrekt.
Det kan være det er en af bremserne der hyler så prøv at brems lidt og se om lyden bliver anderledes.
Kig om der er noget som gør på dækkene når de køre rundt, måske sidder skærmen skævt eller noget.
Du kunne prøve og skrue speedometerkablet af ved forhjulet og se om lyden går væk.
Ellers må det vel være variatoren. Den begrænsning der er i variatoren på en 30 km/t slår sikkert nok til ved de 20 km/t så det kan være at den får kileremmen til at glide eller at kileremmen på anden måde glider, måske fordi den er helt ny.
Men altså hvis du har købt den hos en forhandler så er det jo "bare" at ringe og sige at den siger pivlyde over 20 km/t også kan de lave den.
Har kontrolleret motorolie det er ok, har også prøvet og bremse men det er det samme , hvis det er variatoren kan jeg prøve og tage ringen ud så må lyden vel ændre sig , prøver om jeg kan få en til og fortælle mig hvordan jeg ligger det optaget ud så i kan høre det
-
- 15. Rang
http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=202Johnny skrev:hvordan jeg ligger det optaget ud så i kan høre det
- SMF
- 6. Rang
- Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)
75% af mine 4-takts knallerter har hylet på et eller andet tidspunkt. Jeg havde bl.a. en spritny Aprilia Sport City som hylede også selvom ringen var fjernet. Det kom helt klart fra variatoren - eller dvs det kom fra udformningen af variatorskjoldet med de udluftningskanaler den havde. Hvis jeg satte et par fingre foran når skjoldet var monteret, så forsvandt lyden stort set. En anden rem hjalp ikke på problemet. Men på andre scootere har jeg haft held med at det er forsvundet med tiden, når tingene bliver tilkørt. Men der kan godt gå over 1000 km.
jeg har snakket med forhandleren Idag , han mente det var pakdåsen i forhjulet der var tør , og efter et lille tryk med en sprayflaske var det væk , så alt er godt igen , tak for svarene