9# mange tak for de svar. Fik skiftet yderste remskive/ventilatorskive på varioen da midten var helt ædt. skiftede ruller i omgang. det
Der lod ikke til at være vilde slør på akslen og den så også nogenlunde ud.
Det hjalp ihvertfald en hel del at få skiftet den plade og sat den nye ordenligt fast.
Men den har dog stadig en lidt underlig klang/brummen nede bagerst fra kickstarteren, hvor kobling og fjerder osv sidder.
Er det normalt de nyere scooter giver sig til at brumme en hel del mere der fra når skive i vario er fjernet, eller er det fordi den del også trænger til en renovation?
I må undskylde alle mine spørgsmål, er godt nok mange år siden jeg sidst har leget med knallert, og der var det fortrinsvis pucher osv.
vga versus 2takt 30km/t
Re: vga versus 2takt 30km/t
ups dobbeltpost
-
- 15. Rang
Sikkert en ubalance i variatoren.
Min variator vibrere også ved forskellige hastigheden. Det kan hjælpe at skifte for eksempel rullerne eller remskiveskålen eller andet der kan være slidt men selv efter jeg har skiftet det kan der være vibrationer.
Jeg tror det er fordi dele ikke er afbalanceret godt nok.
Ligesom når man sætter nye dæk på så kan man afbalancere dem ved at sætte noget vægt på, det kan man også gøre med koblingsklokken ved at bore noget af metallet væk men det er jo ikke noget der blevet gået op i på ting der har det mål at skulle kunne sælges billigt.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man fik det til at gå væk.
Sørg for at der er den pakning der skal være mellem motorblok og variatordæksel.
Hvis nu pakningen ikke er der og dækslet ikke er skruet ordentligt fast så kan det sidde og banke ind på motorblokken ved forskellige omdrejninger og lave larm.
Min variator vibrere også ved forskellige hastigheden. Det kan hjælpe at skifte for eksempel rullerne eller remskiveskålen eller andet der kan være slidt men selv efter jeg har skiftet det kan der være vibrationer.
Jeg tror det er fordi dele ikke er afbalanceret godt nok.
Ligesom når man sætter nye dæk på så kan man afbalancere dem ved at sætte noget vægt på, det kan man også gøre med koblingsklokken ved at bore noget af metallet væk men det er jo ikke noget der blevet gået op i på ting der har det mål at skulle kunne sælges billigt.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man fik det til at gå væk.
Sørg for at der er den pakning der skal være mellem motorblok og variatordæksel.
Hvis nu pakningen ikke er der og dækslet ikke er skruet ordentligt fast så kan det sidde og banke ind på motorblokken ved forskellige omdrejninger og lave larm.
scootergrisen# Okay tænkte nok det var noget i den dur, men var bare overhovedet ikke så slemt som da begrænsningen sad i.
Og er mere som om larmen kommer nede fra den bagerste del hvor trykfjerder osv sidder.
Oppe fra varioområdet lyder det egentlig ganske lydløst, og mærkes smoth under accelration. Ingen blød spots i optrækket.
Og er mere som om larmen kommer nede fra den bagerste del hvor trykfjerder osv sidder.
Oppe fra varioområdet lyder det egentlig ganske lydløst, og mærkes smoth under accelration. Ingen blød spots i optrækket.
-
- 15. Rang
Kan være der er noget som er gået i stykker, blevet skævt eller noget når du har kørt med defekt variator.
Prøv og mål sløret i akslen.
Prøv og mål sløret i akslen.
Må prøve at skille det af igen og få målt lidt på den. Tak for hjælpen indtil videre.