vga versus 2takt 30km/t
vga versus 2takt 30km/t
Hejsa gutter.
Jeg har mig sådan en vga versus 2takt købt fra ny sidste sommer. Den har egentlig kørt kanon godt indtil videre.
Jeg har så fået fjernet en begrænsning nede ved varioen tror jeg det heddet. nede bag kickstarter skjoldet, men den larmer en del der nede fra nu, er det normalt? eller har ham der har gjort det lavet et lortearbejde?
Nærmest en raslen som virklig bliver tydelig når den rammer topfart.
topfarten er forresten 45-49 km/t efter fjernelse af den ene begrænsning og en anden udstødning.
Jeg vil egentlig også gern have den til at køre lidt hurtigere jeg tænker omkring de 60 km/t hvad skal jeg gøre for at det kan lykkes?
Er det en ny cdi boks eventuelt?
Tak for hjælpen på forhånd og god søndag.
Jeg har mig sådan en vga versus 2takt købt fra ny sidste sommer. Den har egentlig kørt kanon godt indtil videre.
Jeg har så fået fjernet en begrænsning nede ved varioen tror jeg det heddet. nede bag kickstarter skjoldet, men den larmer en del der nede fra nu, er det normalt? eller har ham der har gjort det lavet et lortearbejde?
Nærmest en raslen som virklig bliver tydelig når den rammer topfart.
topfarten er forresten 45-49 km/t efter fjernelse af den ene begrænsning og en anden udstødning.
Jeg vil egentlig også gern have den til at køre lidt hurtigere jeg tænker omkring de 60 km/t hvad skal jeg gøre for at det kan lykkes?
Er det en ny cdi boks eventuelt?
Tak for hjælpen på forhånd og god søndag.
- Supercharger
- 9. Rang
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: vga versus 2takt 30km/t
prøv at afmontere skjoldet og start maskinen på centralstøttebenet (baghjulet er fri af jorden)
og se/lyt efter den støjende del.
Se den fine videoklip længere nede på siden
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... riator.php
og se/lyt efter den støjende del.
Se den fine videoklip længere nede på siden

http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... riator.php
supercharger tak for det man gode videoer har lige fået dem set, skal ud og rode med den nu for at prøve at lokalisere den larm.
Jeg skulle vel aldrig være så heldig du har et bud på hvordan jeg får den op omkring de 60 km/t +`?
Jeg skulle vel aldrig være så heldig du har et bud på hvordan jeg får den op omkring de 60 km/t +`?
Jeg kommer lige i tanke om min elstart ikke virker, så skal kickstarte den, for derefter at skrue skjold af mens den er igang. I mit hoved lyder det ikke helt smart? Kan jeg lige få et svar på om det er no go at gøre sådan?
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Ja, hvis CDIen er begrænset, kan en sports-CDI give noget, og særligt hvis du vil op omkring de 60, er det et must med en cdi der giver ”frie omdrejninger”. Ved ikke om din model er CDI-begrænset.søren a skrev:Jeg vil egentlig også gern have den til at køre lidt hurtigere jeg tænker omkring de 60 km/t hvad skal jeg gøre for at det kan lykkes? Er det en ny cdi boks eventuelt?
Du kan kikke efter propper/tragte/indsnævringer i luftfilter-kassen, og fjerne dem.
Så vil den kunne suge mere luft (effekt) men vil så kræve at du gør hoved-dysen i karburatoren større. Dysser den om.
En mere strømlinet reed-valve (blad-ventil) kan også give mere effekt.
Men start med at sikre at alle begrænsninger er fjernet, der kan være mange.
Du kan tjekke din scooter ud fra denne liste af begrænsninger.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ninger.php
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Du kan starte med at kikke ind til variatoren med slukket motor, måske han bare har glemt at spænde center-møtrikken efter.søren a skrev:Jeg kommer lige i tanke om min elstart ikke virker, så skal kickstarte den, for derefter at skrue skjold af mens den er igang. I mit hoved lyder det ikke helt smart? Kan jeg lige få et svar på om det er no go at gøre sådan?
Så fik jeg åbnet ind til varion. Den yderste skive med små vinger længest fremme i kickstarteren var ikke spændt ordenligt,så den har sat lidt skævt der inde med det resultat at der er røget lidt af 2 vinger lige ved siden af hinanden, plus jeg gætter på midten er ret ædt på den.
Hvis jeg bare holder fast med fingrene i den yderste skive med vinger og skruer med værktøj på møtriken drejer det hele rundt undtaget den
Har ikke lige kunnet skrue den af pga jeg mangler en stempelstopper som i nok kan forstå tidligre, og har ikke umidlbart kunne sætte noget i klemme der nede til at holde. Men der var fuld af en masse småt jernstøv der inde
Så er spørgsmålet nu, skal jeg bare skifte den yderste skive der? Kan se den koster en 100 inde på thansen, eller vil der være store chance for det har gjort noget skævt der så skal skiftes nu?
Hvis jeg bare holder fast med fingrene i den yderste skive med vinger og skruer med værktøj på møtriken drejer det hele rundt undtaget den
Har ikke lige kunnet skrue den af pga jeg mangler en stempelstopper som i nok kan forstå tidligre, og har ikke umidlbart kunne sætte noget i klemme der nede til at holde. Men der var fuld af en masse småt jernstøv der inde
Så er spørgsmålet nu, skal jeg bare skifte den yderste skive der? Kan se den koster en 100 inde på thansen, eller vil der være store chance for det har gjort noget skævt der så skal skiftes nu?
- TOCA
- 9. Rang
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Jeg bruger en oliefilter tang, til at holde skiven fast, når der drejes på møtrikken, det er billigere end en stempelstopper og speciel holdere.
Hvis du er heldig, så er det bare den skive, der er ødelagt, men er du meget uheldig, så forudse ny krumtap + lejer + begge skiver + rem + etc.
Hvis du er heldig, så er det bare den skive, der er ødelagt, men er du meget uheldig, så forudse ny krumtap + lejer + begge skiver + rem + etc.
7 okay vil prøve at se om jeg kan få en oilefiltetang eller ligende til at gribe inde ved inderste skive, da yderste skive jo som sagt sidder så dårligt at jeg kan holde den med fingren, og så skrue med værktøj hvor det hele så drejer rundt, sammen med møtrik.
Så er sku næsten ude i at skal have en stempelstopper hvis jeg ikke kan få fast ved inderste skive?
Føj det var lidt det jeg frygtede, hvor kunne jeg tæve min bror lige nu for at lade sådan en klaphat rode i den. -.-*
Så er sku næsten ude i at skal have en stempelstopper hvis jeg ikke kan få fast ved inderste skive?
Føj det var lidt det jeg frygtede, hvor kunne jeg tæve min bror lige nu for at lade sådan en klaphat rode i den. -.-*
- TOCA
- 9. Rang
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Du kan bruge næsten vad som helst, der kan kile sig ind imellem hjulet og rammen, og griber fat, jeg bruger en plastik kile og en strimmel gummi.
Du kan se med det samme, om den har gjort skade, hvis de små riller, der skal drive skiven rundt, er slidte, så skal der ny aksel på, hvis akslen kan bevæge sig op, ned, ud eller ind, så skal der skiftes lejer, kontroller at skiverne ikke er blevet skæve, eller har fået dybe ridser.
Det er da klaphatten, der skal mules, for ikke at have armkræfter nok til, at spænde møtrikken ordentligt fast
Du kan se med det samme, om den har gjort skade, hvis de små riller, der skal drive skiven rundt, er slidte, så skal der ny aksel på, hvis akslen kan bevæge sig op, ned, ud eller ind, så skal der skiftes lejer, kontroller at skiverne ikke er blevet skæve, eller har fået dybe ridser.
Det er da klaphatten, der skal mules, for ikke at have armkræfter nok til, at spænde møtrikken ordentligt fast