Ellers kan du lige lette topstykket fra cylinderen, så du kan se stemplets placering i forhold til mærkerne.
Skal du alligevel justere knast-kæden, er det kun de 2 bolte på siden, og udstødningen der skal løsnes.
På den måde kan du sikre dig stemplet står helt korrekt, og du kan se hvilken af stregerne der gælder.
gy6
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1267
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: gy6
Det er nu lykkedes at få den startet takket være god hjælp her fra siden. Desværre har jeg åbenbart stadig et ustabilt elektrisk system, den startede og jeg gassede op i 20 sekunder, så forsvandt gnisten, og den gik ud.
Jeg har en ny stator og pick up coil den giver 50v til ac cdi boksen.
Det er den tredje cdi boks den sender 3v til tændspolen, tændspolen er målt igennem fra hætten til stel og plus.Tændrøret er afprøvet i en anden knallert, der virker det fint.
Jeg kan være heldig at få den til at gniste når jeg har rodet med den i noget tid, men ikke stabilt.
Til cdi er der kun strøm ind, afbryder til stel (kill switch)er ikke monteret for at udelukke det, jeg har kun en grøn ledning stel selvom stikket til en mere er ledigt, og en blå/hvid pick up signal, og sort/gul til tændspole (måske et billede vil gøre det mere forståeligt)
så det bliver vist svært at finde den fejl, måske man skulle fjerne alle ledninger der ikke har med tændingen at gøre, hvis der er noget som kortslutter cdi boksen, selvom jeg ikke kan se der er nogle defekter i ledningsnettet.
Jeg har en ny stator og pick up coil den giver 50v til ac cdi boksen.
Det er den tredje cdi boks den sender 3v til tændspolen, tændspolen er målt igennem fra hætten til stel og plus.Tændrøret er afprøvet i en anden knallert, der virker det fint.
Jeg kan være heldig at få den til at gniste når jeg har rodet med den i noget tid, men ikke stabilt.
Til cdi er der kun strøm ind, afbryder til stel (kill switch)er ikke monteret for at udelukke det, jeg har kun en grøn ledning stel selvom stikket til en mere er ledigt, og en blå/hvid pick up signal, og sort/gul til tændspole (måske et billede vil gøre det mere forståeligt)
så det bliver vist svært at finde den fejl, måske man skulle fjerne alle ledninger der ikke har med tændingen at gøre, hvis der er noget som kortslutter cdi boksen, selvom jeg ikke kan se der er nogle defekter i ledningsnettet.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: gy6
Kontroller tændspolen og kablet. der kan være fejl på det. periodiske fejl er noget l**t.
hvis isoleringen i tændspolen er skadet, kan gnisten gå "forkerte" veje.
oplevede det een gang da jeg havde en veteranbil (Volvo Amazon 1969) meget svært at finde fejlen. indtil jeg skiftede tændspolen ud.
hvis isoleringen i tændspolen er skadet, kan gnisten gå "forkerte" veje.
oplevede det een gang da jeg havde en veteranbil (Volvo Amazon 1969) meget svært at finde fejlen. indtil jeg skiftede tændspolen ud.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: gy6
Har du tjekket bladventilen (den dims som sidder mellem karburator og motor)? Om den slutter tæt?
Kan huske for mange år siden, hjalp jeg med at renovere min kammerats scooter. den kørte ad H. til. indtil vi så at ventilklappen ikke sluttede tæt i hvile position
Kan huske for mange år siden, hjalp jeg med at renovere min kammerats scooter. den kørte ad H. til. indtil vi så at ventilklappen ikke sluttede tæt i hvile position
Re: gy6
Problem løst.
Det ser ud til at være et problem med killswitch ledning til CDI, selvom den virkede som den skulle i slukket tilstand er den utilregnelig når den er startet.
Og så var der ikke nok fart på startmoteren, til at spolen kunne give nok strøm til tændingen, måske forkert amp batteri.
Men det var et lærerigt projekt der bød på mange fejl på en gang.
Det startede med en revnet indsugningsstuds, en stator der havde en defekt spole, en karburator hvor gummispjældet hang fast i top, et ledningsnet med dårlige stik, og ustabile forbindelser, defekt tændrørshætte.
Nu kan den løfte forenden, og den flyver op af bakkerne.
Tak for ideér/forslag til mine mange udfordringer med en kina gy6150ccm atv
Det ser ud til at være et problem med killswitch ledning til CDI, selvom den virkede som den skulle i slukket tilstand er den utilregnelig når den er startet.
Og så var der ikke nok fart på startmoteren, til at spolen kunne give nok strøm til tændingen, måske forkert amp batteri.
Men det var et lærerigt projekt der bød på mange fejl på en gang.
Det startede med en revnet indsugningsstuds, en stator der havde en defekt spole, en karburator hvor gummispjældet hang fast i top, et ledningsnet med dårlige stik, og ustabile forbindelser, defekt tændrørshætte.
Nu kan den løfte forenden, og den flyver op af bakkerne.
Tak for ideér/forslag til mine mange udfordringer med en kina gy6150ccm atv