Motor går ud i vådt vejr..
Motor går ud i vådt vejr..
Min scooter dør fuldstændig i regnvejr, nogle gange efter 2 km, andre gange efter 8 km, det er ihvertfald irriterende. Har udskiftet tændhætten med en silicone-tændhætte, men problemet opstår stadig. Har en mistanke om at der kommer vand i min benzintank og ned i karburatoren, er der en måde man kan undgå at dette sker?
- TOCA
- 9. Rang
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Re: Motor går ud i vådt vejr..
De mest sandsynlige syndere, er en utæt karburator, eller fugt i noget elektrisk.
Giv alle stik og kontakter en omgang WD40 (vandfortrængende), og sprøjt så karburatoren over med noget silikone, hvis du ikke lige kan se en oplagt synder, i form af en defekt hætte eller pakning.
Havde en gang en Puch, med samme uvane, det viste sig at være en utæthed ved tomgangsskruen, der var synderen.
Giv alle stik og kontakter en omgang WD40 (vandfortrængende), og sprøjt så karburatoren over med noget silikone, hvis du ikke lige kan se en oplagt synder, i form af en defekt hætte eller pakning.
Havde en gang en Puch, med samme uvane, det viste sig at være en utæthed ved tomgangsskruen, der var synderen.
Tak for tippet
Kan jeg godt sprøjte silikone på tændspolen f.eks. uden problemer?

Okay, nu har jeg bare klasket den ind i silikone, håber det virker 

-
- 15. Rang
Elektriske problemer viser sig gerne i vådt vejr.
Så hiv alle stik fra hinanden du kan komme i nærheden af, start ved batteri, så sikring, så tændingslås, stelforbindelse, tændrørshætte, tændledning, CDI boks, generator, pickup.
Kig efter grønt ir, det kan vise hvor der er dårlig forbindelse.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... orbindelse
Så hiv alle stik fra hinanden du kan komme i nærheden af, start ved batteri, så sikring, så tændingslås, stelforbindelse, tændrørshætte, tændledning, CDI boks, generator, pickup.
Kig efter grønt ir, det kan vise hvor der er dårlig forbindelse.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... orbindelse
Mange tak!
- TOCA
- 9. Rang
- Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2 - Geografisk sted: København
Du kan sprøjte silikone på alt, der ikke bliver varmt, og/eller bevæger sig. Husk lige at vi ikke taler om fugemasse her, men det på spraydåse, som er beregnet til formålet 
Elektriske forbindelser kan gives en omgang kontaktspray, før de samles, og så dækkes med silikone efter samling. Det bedste er dog at sikre sig, at alle beskyttelses hætter er på plads, hele og friske!

Elektriske forbindelser kan gives en omgang kontaktspray, før de samles, og så dækkes med silikone efter samling. Det bedste er dog at sikre sig, at alle beskyttelses hætter er på plads, hele og friske!
Ja, den gik så ud igen igår aftes og måtte trække 7 km hjem, doooh! Ved sgu ikke hvad jeg så skal gøre..
Tror jeg vil tage et billede af hvordan det ser ud under sædet, kan være der er en der lige med det samme kan spotte et eller andet..
Tror jeg vil tage et billede af hvordan det ser ud under sædet, kan være der er en der lige med det samme kan spotte et eller andet..
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
ØV, det er jo ikke meningen
Hvis den har det med at kunne starte igen når den er blevet tør, er det sandsynligt noget med tændingen/gnisten.
Prøv igen med en regnvejrs-tur, og så snart den dør og ikke vil starte, kan du prøve at holde et tændrør på motorblokken og se om det gnister når du så prøver at starte. Hvis det så ikke gnister, er det et tændings-problem.
Prøv og lav en ekstra stelforbindelse fra batteriets -pol til en skrue på motorblokken.
Stelforbindelser er kendt for at kunne drille.

Hvis den har det med at kunne starte igen når den er blevet tør, er det sandsynligt noget med tændingen/gnisten.
Prøv igen med en regnvejrs-tur, og så snart den dør og ikke vil starte, kan du prøve at holde et tændrør på motorblokken og se om det gnister når du så prøver at starte. Hvis det så ikke gnister, er det et tændings-problem.
Prøv og lav en ekstra stelforbindelse fra batteriets -pol til en skrue på motorblokken.
Stelforbindelser er kendt for at kunne drille.
- Supercharger
- 9. Rang
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Du kan også fejlfinde problemet præcist. Når scooteren er gennemtørt og den dag du vil fejlfinde (varm og solrig dag)
Start scooteren og varm den op, så den går jævnt i tomgang. (choker slået fra)
Tag en blomsterforstøver og punktspray multistikkene og alle steder, hvor der kan være blotlagt for fugtindtrængen.
Fejlen må kunne findes, ved at scooteren går ujævnt / sætter ud.
Start scooteren og varm den op, så den går jævnt i tomgang. (choker slået fra)
Tag en blomsterforstøver og punktspray multistikkene og alle steder, hvor der kan være blotlagt for fugtindtrængen.
Fejlen må kunne findes, ved at scooteren går ujævnt / sætter ud.