En Scooter til minde

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
mbc126
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. september 2012 15:32
Scootere: Kymco Agility 50 x 3
Giantco Sprint
Honda Dylan 125
Geografisk sted: Glamsbjerg

En Scooter til minde

Ulæst indlæg af mbc126 »

Nu har jeg læst og læst på dette forum igennem et par år, nåede så også at blive medlem og nu tænkte jeg at jeg ville give mit besyv med......håber det er lige så interessant som alle de indlæg jeg har læst på dette fremragende forum :clap:

For lige at starte ved starten, købte jeg uden at vide en dyt om scootere, en Giantco Sprint til den store knægt for 2300.- da han han fik kortet. Læste op på skidtet herinde, servicerede dyret og den har kørt uproblematisk siden. (indtil i sidste uge, men det er en anden historie).

Kort efter købte jeg mig en Kymco Agility 50, 45 scooter for 1900.-. Læste op på den her på forummet repareret og servicerede den for 1500.-. Knægten og jeg tog på scooterweekend hvor vi cruisede Jylland tynd med telt og Trangia og den kom ikke ud at køre igen før efter 2 år altså i efteråret 14, hvor vi skulle bruge et ekstra køretøj.
image.jpg
Scooter tur, pause hos Karoline

Lige til orientering kører jeg MC næsten hele året, og bruger enhver mulighed for at præge familien til at springe over til de tohjulede. Specielt fordi vi bor på landet med 4 børn, så min kone og jeg ved præcis hvordan det er at være lokaltaxa og sætter pris på at børnene bliver i stand til at bevæge sig selv omkring. Min ene datter og jeg har været på weekendture på MC, rejse til England og fruen og jeg var på rundtur i Sverige sidste år. På denne tur til Sverige hyggede vi os så meget at vi blev enige om at gøre det igen i år, men så fik min kone den fremragende ide' at vi skulle kører på scooterferie. HAPS! så blev min scooter til fruens ejendom med meddelsen om at jeg måtte finde mig en anden. Jeg købte endnu en Kymco Agility, denne gang kun for 800.- et nyt projekt!
image.jpg
Endnu en Kymco bliver født på ny

Men samtidig med mit projekt, tog min store pige kørekort til knallert, og jeg måtte ud og købe endnu en Kymco.
Det skulle vise sig at datterens, scooter, der havde stået i en lade i over 2 år, var kosmetisk perfekt men motoren var færdig. Så HAPS! Blev motoren fra min kymco til min datters, selvom den kører lidt friskt til.

Jeg syslede lidt med at finde en ny motor, men så faldt jeg over en lidt større scooter, til en rigtig billig penge, en Honda Dylan SES 125, der skulle renoveres. Det smarte ved den er at den har nogenlunde den samme GY6 motor som Kymco'erne og Giantco'en dog noget større, flere ledninger og så er den vandkølet. Jeg må bare holde hastigheden nede når fruen og jeg skal på sommerferie ;-) .
image.jpg
Honda på operationsbordet

image.jpg
Min, Fruens og Datterens...Knægtens er på tur

Alle scootere er renoverede og velkørende undtagen "min" Kymco der måtte overlade motoren til min datter, sammen med alle mulige andre stumper. Og nu står den der på værkstedet i papkasse og mangler en masse stumper og med en ødelagt motor.
image.jpg
Sørgeligt! Sørgeligt!

Forleden sad jeg og læste Kymconørdens indlæg og billeder om hans fantastiske arbejde med hans scooter og så slog det mig hvad min sidste Kymco skal bruges til. Den skal renoveres! og da jeg i den grad har brugt tid med Discoverys aggressive Orange County Choppers, tænkte jeg at lave en hyldest til Allan Simonsen. Racerkøreren der kørte sig ihjel på Le Mans 2013, få hundrede meter fra hvor jeg stod på min første oplevelse af racerløb in real life....and death, desværre.

Det er det denne tråd skal handle om og jeg tager meget gerne imod ideer, fifs og trick, det bliver et roligt projekt for jeg står ikke og skal bruge den, og tror heller ikke at den skal køre nogle steder når jeg er færdig, selvom den skal være i stand til det.

Temaet skal være Le Mans 24 heur og min inspiration starter ved dette billede...
image.jpg
image.jpg (47.42 KiB) Vist 3589 gange
Så er farve skalaen i hvertfald fastlagt.

Som første del af projektet skal motoren renoveres, d.v.s. alt bliver nyt med undtagelse af motor skjoldene.....
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: En Scooter til minde

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hejsa.
Ser skisme ud til at værkstedet er i orden der. :o
Cool med et projekt med tema og en historie bag.
Et sort/hvidt desing med orange små-detaljer kan da kun blive cool.
Med en hvid dæk-pen kan du lige markere dækkenes tekst som på slæden der,
og en gul pære i forlygten kunne nok også klæde Agilityen.
Spændende projekt, og takker for de pæne ord. :)
Besvar