gy6 moter ingen gnist hjælp

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jens
2. Rang
2. Rang

gy6 moter ingen gnist hjælp

Ulæst indlæg af jens »

Hej har et stort problem med en gy 6 moter 150ccm der sidder i en atv

Den har fået ny stator + pick up coil + ac cdi boks + tændspole. Har målt den igennem på kryds og tværs med anvisninger herfra siden, og set videor på youtube, og jeg har brugt alt for meget tid på det uden held, tændrøret vil ikke gniste.

Har afprøvet tændrøret i en anden knallert, der fejler det ikke noget.
Jeg har målt strømmen til cdi til 45v med måleinstrumentet sat til 200v, udfra videoerne ser det ud til at være i underkanten men den jeg skiftede havde det samme. Den skiftede jeg da jeg kunne måle stelforbindelse ved spolerne, og den var helt lukket til af støv.
Den får stel når jeg slukker ved nøglen som den skal.
Der er stel forbindelse ved den grønne ledning i det store stik.

Først var jeg sikker på det var stator som havde en fejl, eller cdi boksen, nu er mit eneste bud at det er ledningsnettet, måske noget er kortsluttet hvis stator var defekt evt. en forkert/defekt ny cdi boks.

Håber nogen kan hjælpe mig

Venlig hilsen Jens
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: gy6 moter ingen gnist hjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sikker på CDI boksen passer ?
Brugeravatar
jens
2. Rang
2. Rang

Ulæst indlæg af jens »

Tak for svar

Delene er købt samlet fra mc nøglen, jeg har hørt det kan være svært at få de rigtige dele til en kineser, da de skifter ledningsnet ofte.
Den nye boks er godt nok lidt mindre, men der stod at det var den originale boks da jeg bestilte, og jeg fik oplyst det kun var tændigstidspunktet der er forskel på, og så selfølgelig stikkene, og om den er batteri drevet eller spole drevet.

kan den være kortsluttet hvis den ac drevet har fået byttet stikkene, så at spole strømmen er sendt ind i stel killswitch.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Lyder som om du har den forkerte CDI boks.
Aner ikke om den er kortsluttet.
Brugeravatar
jens
2. Rang
2. Rang

Ulæst indlæg af jens »

Hvis boksen er forkert kan det så være forklaring på at tændrøret ikke gnister, jeg blev ellers oplyst ved en mekaniker om at den godt vil kunne gniste, men det kun var tændingstidspunkt en anden boks ville ændre på.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ja det vil jeg mene.

Det må du snakke med den person om.

For mig lyder det som om der oprindeligt har siddet en DC CDI og at du nu har sat en AC CDI i.
Brugeravatar
jens
2. Rang
2. Rang

Ulæst indlæg af jens »

Hurra nu har den gnist igen, jeg satte den gamle ac cdi i igen, selvom den nye var udfra det der stod på kassen den originale ac cdi boks, som passer til gy6 125/150ccm må den jo ha været defekt.
Så nu har jeg kun den nye stator i, men den gamle originale cdi og tændspole. Fandt også en fejl ved tændrørshætten skruen sad løs, og jeg trak en ekstra stelledning ved siden af den grønne ledning til cdi boksen.
Men nu starter den og går så ud efter 4-5sekunder, og kun hvis den får en smule benzin sprøjtet ind i cylindren. Så nu har jeg vist et karburator problem, med mindre det stadig kan være tændingen.
Jeg kan ikke se der er noget galt med karburator, gummi membranerne er indtakte, og der er benzin i svømmehuset den er renset choker systemet ser også ud til at reagere når det får tænding.
nogle forslag så vil jeg være taknemmelig.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Kør på elstarteren og drej gashåndtaget langsomt og hør om den er ved at starte når det er drejet på en bestemt måde.
Brugeravatar
jens
2. Rang
2. Rang

Ulæst indlæg af jens »

Jeg har forsøgt at aktivere gasspjæld når jeg kører med starteren det starter den ikke ved, men jeg kan være heldig, hvis jeg sprayer en tilpas mængde benzin direkte ind i cylindren at den starter kortvarigt, og hvis jeg giver den gas der går den også hurtigt ud.
Der for tror jeg det er karburateren. Men jeg ved ikke hvad den fejler, synes ikke jeg kan se den fejler noget, og har haft den skilt ad et par gange.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Har du haft dyser ude og renset dem ?
Besvar