Ok takker. Nu sidder de skruer selvfølgelig så godt fast, så jeg kan ikke med mit billige værktøj gøre noget. (uden at ødelægge noget i hvert fald)
Så smider karburatoren af ved min gamle trofaste mekaniker, også håber jeg det bare er det.
Giantco Sprint, kan knap nok starte...
- SMF
- 6. Rang
- Indlæg: 123
- Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
- Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)
Re: Giantco Sprint, kan knap nok starte...
Jeg havde en kineser der opførte sig nøjagtig som din. Der blev skiftet karburator, stator, tændrør, tændspole, tændrørshætte, studs, benzinhane, justeret ventiler, nyt luftfilter plus et par andre småting. Jeg fandt aldrig fejlen. Den kom ikke til at køre før jeg solgte den. Så jeg er lidt nysgerrig efter hvad du finder ud af selvom det sagtens kan være to forskellige problemer. Men nogle kinesermaskiner er bare noget lort og umulige at fejlfinde på. Måske pga ringe materialekvalitet.
Re: Giantco Sprint, kan knap nok starte...
Opdatering:
Efter en god lang påske-ferie, er både mit og knallertens batterier ladt op igen, og klar til "start"(Fik i den?).
Beklager jeg ikke har skrevet herinde i lidt tid, men ja, der er faktisk ikke sket noget før nu.
Nu har jeg fået renset karburatoren med trykluft hos min trofaste mekaniker, Knallertbiksen i Greve, og har så fået monteret den på igen.
Så, ting der er blevet skiftet/gjordt noget ved, er:
- Nyt tændrør.
- Ny benzin-slange + filter. (plus jeg har gjordt slangen kortere end den gamle, så der er mindre "luft" så at sige)
- Mere olie på, den var helt nede på bund-niveau.
- 2 batterier, fuldt ladt op. Det ene batteri er ca. 1 år gammelt og det andet er rimelig nyt.
- Har prøvet at lege lidt med luft-blandings skruen, tror jeg er ved at finde et godt punkt.
Kunne dog også godt have tænkt mig en ny choker, men jeg gider næsten ikke bruge for mange penge på det her projekt mere, da jeg efterhånden kunne have købt en ny T-Hansen scooter for samme penge (ved godt, det er heller ikke det bedste kvalitet altid, men trods alt noget med garanti)
Så efter nogle ihærdige forsøg fik jeg fanme liv i dyret !! I ca. 5 sekunder, så gik den ud igen. (Tror det er min luft-blanding der står lidt dårligt).
Også havde mine batterier til scooteren selvfølgelig ikke flere kræfter i sig, så nu må jeg vente til imorgen, før jeg kan prøve igen, og se om jeg kan gentage succesen.
Anyways, skal nok lige give jer et praj når der sker noget mere!
Efter en god lang påske-ferie, er både mit og knallertens batterier ladt op igen, og klar til "start"(Fik i den?).
Beklager jeg ikke har skrevet herinde i lidt tid, men ja, der er faktisk ikke sket noget før nu.
Nu har jeg fået renset karburatoren med trykluft hos min trofaste mekaniker, Knallertbiksen i Greve, og har så fået monteret den på igen.
Så, ting der er blevet skiftet/gjordt noget ved, er:
- Nyt tændrør.
- Ny benzin-slange + filter. (plus jeg har gjordt slangen kortere end den gamle, så der er mindre "luft" så at sige)
- Mere olie på, den var helt nede på bund-niveau.
- 2 batterier, fuldt ladt op. Det ene batteri er ca. 1 år gammelt og det andet er rimelig nyt.
- Har prøvet at lege lidt med luft-blandings skruen, tror jeg er ved at finde et godt punkt.
Kunne dog også godt have tænkt mig en ny choker, men jeg gider næsten ikke bruge for mange penge på det her projekt mere, da jeg efterhånden kunne have købt en ny T-Hansen scooter for samme penge (ved godt, det er heller ikke det bedste kvalitet altid, men trods alt noget med garanti)
Så efter nogle ihærdige forsøg fik jeg fanme liv i dyret !! I ca. 5 sekunder, så gik den ud igen. (Tror det er min luft-blanding der står lidt dårligt).
Også havde mine batterier til scooteren selvfølgelig ikke flere kræfter i sig, så nu må jeg vente til imorgen, før jeg kan prøve igen, og se om jeg kan gentage succesen.
Anyways, skal nok lige give jer et praj når der sker noget mere!
Re: Giantco Sprint, kan knap nok starte...
Hej igen folkens, så er der sgu nyt fra vest-fronten!
Efter at have indstillet ventilerne, startede dyret kraftedme i første hug. Brugte ikke engang et halvt sekund på at få den igang... xD
Så, jeg kan varmt anbefale at tjekke ventilerne, hvis ikke man kan få liv i sin knallert.
Har ikke nogen søgerblade, så læste på et forum indlæg (på en anden hjemmeside), at man kunne bruge noget sølv-papir, fold det 5-6 gange, bum så har du et hjemmelavet søgerblad.
Ved dog derfor ikke præcis hvor stor en ventil afstand jeg har, men bare lortet starter perfekt som det gør nu, så er jeg glad.
Her er et par video'er jeg brugte, da jeg er en "noob" inden for scootere: https://www.youtube.com/watch?v=3gwoe1x ... ata_player & https://www.youtube.com/watch?v=9qqYcPq6kCs
Tusind tak for hjælpen herinde folkens, og især til dig scootergrisen, da du foreslog det jeg lige har gjordt allerede ved første indlæg.
Efter at have indstillet ventilerne, startede dyret kraftedme i første hug. Brugte ikke engang et halvt sekund på at få den igang... xD
Så, jeg kan varmt anbefale at tjekke ventilerne, hvis ikke man kan få liv i sin knallert.
Har ikke nogen søgerblade, så læste på et forum indlæg (på en anden hjemmeside), at man kunne bruge noget sølv-papir, fold det 5-6 gange, bum så har du et hjemmelavet søgerblad.
Ved dog derfor ikke præcis hvor stor en ventil afstand jeg har, men bare lortet starter perfekt som det gør nu, så er jeg glad.
Her er et par video'er jeg brugte, da jeg er en "noob" inden for scootere: https://www.youtube.com/watch?v=3gwoe1x ... ata_player & https://www.youtube.com/watch?v=9qqYcPq6kCs
Tusind tak for hjælpen herinde folkens, og især til dig scootergrisen, da du foreslog det jeg lige har gjordt allerede ved første indlæg.