PGO HOT 50 - elstart og speedometer

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
TooBad
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. januar 2015 22:12
Scootere: Pgo hot 50 - 30 km/t

PGO HOT 50 - elstart og speedometer

Ulæst indlæg af TooBad »

Hej Scootergrisen.

Jeg er meget ny inden for scooter, og har købt min pgo her for 1 - 2 måneder siden.
Her for 2 - 3 uger siden skiftede jeg batteriet på den, fordi det gamle var fladt. Efter jeg havde skiftet batteriet virkede elstarteren ikke mere, og jeg ved virkelig ikke hvorfor. Jeg har en video af hvordan den siger når jeg prøver, hvis i vil have/skal bruge den for at hjælpe.

Mit andet problem er at jeg en dag var kørt på arbejde hvor mit speedometer virkede, men da jeg skulle hjem 3 timer senere, virkede mit speedometer ikke mere, nogen der eventuelt kunne have en idé om hvad det kan være? :)
Vedhæftede filer
IMG_1678.MOV
Her er videoen af prøven på elstart
(17.33 MiB) Downloadet 1805 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: PGO HOT 50 - elstart og speedometer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Batteriet er afladt så du skal have opladt det.
Når du køber et nyt batteriet skal det oplades selvom det er helt nyt, med mindre de har gjort det for dig i butikken.

Det kan være wiren er knækket inden i speedometerkablet.
Skrue det af nede ved speedometerdrevet på forhjulet og se om du kan hive wiren ud.
Hvis du køber et nyt kabel så smøre wiren inden du sætter det i så holder det længere.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ometer.php
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... kabler.php
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: PGO HOT 50 - elstart og speedometer

Ulæst indlæg af TOCA »

Jeg er enig med Scootergrisen, det lyder som et batteri, der løber dødt.

Det kan også skyldes at det nye batteri ikke har kræfter nok, prøv at se hvor mange Ampere, det nye har, i forhold til det gamle (det står normalt på en af siderne), du skal helst have det samme, eller lidt mere.

Hvis batteriet ikke bliver opladet af en køretur, på en times tid, så er der noget mere alvorligt (dyrt) galt med din scooter
Brugeravatar
TooBad
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. januar 2015 22:12
Scootere: Pgo hot 50 - 30 km/t

Re: PGO HOT 50 - elstart og speedometer

Ulæst indlæg af TooBad »

Det er det samme batteri jeg har købt, som sad i den før :)

Hvis den nu ikke bliver opladt på en køretur på en time, hvad skyldes det så? :)
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: PGO HOT 50 - elstart og speedometer

Ulæst indlæg af TOCA »

Tjah.... det kan være alt fra en defekt stator/dynamo, til en løs forbindelse. Start med at måle ledningerne igennem, og se om der mangler forbindelse, eller om der er noget der kortslutter, kontroller alle stik og forbindelser for fugt og ir/rust, og om de sidder rigtigt, slå dig evt. sammen med en, der ved noget om elektricitet.
Brugeravatar
TooBad
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. januar 2015 22:12
Scootere: Pgo hot 50 - 30 km/t

Re: PGO HOT 50 - elstart og speedometer

Ulæst indlæg af TooBad »

Hm.. Det lyder noget indviklet for en som mig, som ikke ved det helt store om scootere.
Jeg prøver at få opladt mit batteri i morgen af en ven, også må vi se hvad der sker efter :)
Brugeravatar
TooBad
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. januar 2015 22:12
Scootere: Pgo hot 50 - 30 km/t

Re: PGO HOT 50 - elstart og speedometer

Ulæst indlæg af TooBad »

Nu virker min elstarter. Fik opladt mit gamle batteri og satte det i også virkede elstarten helt fint. Så mangler jeg bare det med speedometeret :)
Besvar