For eller imod Service pakke

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 10.000 km.
Geografisk sted: Lolland

Re: For eller imod Service pakke

Ulæst indlæg af Jps »

Efter at ha' brugt 11.000 kr i service på min 1. big i perioden 2001-2003, har jeg jeg siden dengang, selv rodet med mine scootere.
Så jeg servicere selv :)
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Ulæst indlæg af SMF »

oz7aik skrev:For eller imod Service pakke
Laver i selv service på jeres scooter eller lader i forhandleren foretage Service.
Jeg vil sige at det kommer lidt an på om den er ny eller gammel.
Hvis der stadig er garanti på den, så ville jeg nok få lavet aut. service for at være sikker på garantien.
Hvis der ikke længere er garanti på den, så ville jeg selv ordne sagerne. Det er alt for dyrt at køre på værksted - medmindre man ikke kan lave noget som helst selv.
Jeg havde en ny VGA scooter og er glad for at garantien var der. Du kan læse mere om alle mine problemer med den
http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=2039
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Yamaha Neos 4, 45scooter

Ulæst indlæg af balle »

jeg valgte fra begyndelsen at købe en ny scooter og lade forhandleren servicere den. Det koster omtrent kr. 1.800,00 pr. 10.000km, og det lever jeg så med. Eftersom de tager 480kr. i timen og garanteret også tjener på dele; ja så kan det gøres meget billigere hvis man selv servicerer. Men jeg har ikke plads, midler og talent for det, så nu er der kørt over 47.000km på den måde :D

Venligst Erik.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er jo også fint nok hvis man får den korrekte service men hvis man læser serviceskemaerne fra T Hansen så er de ikke særlig præcise.

Så står der måske "Batteri : Tjek tilstand".
Ja ok men hvad er det man betaler for, for jeg kan jo godt selv kigge på batteriet.
Ville være rart hvis man vidste præcist hvad man betaler for i stedet for det er så upræcist.

Eller "Centralstøtteben : Tjek funktion og reparer hvis nødvendigt".
Ja ok jeg man nok godt selv finde ud af om støttebenet fungere eller ej, ville hellere vide om det blev smurt.

Det kan da godt være de har en mere detaljeret tjekliste på værkstedet over de ting de skal gøre men det ville nu også være rart for kunden at få at vide præcist hvad der er gjort.

Ellers så har man lidt en fornemmelse af at der bare bliver sprunget ting hvis det er for besværligt.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Yamaha Neos 4, 45scooter

Ulæst indlæg af balle »

Du har da ret i at mange (tåbelige) ting kan man selv tjekke. Jeg er som oftest til stede når min scooter serviceres, hvis jeg ikke lige er en smut hos bageren ;) Der bliver konsekvent for hver 10.000km skiftet rem og ruller, skiftet olie i motor (og bagtøj), nyt luftfilter, bagbremser (bremsebakker) pudset og kobling renset og smurt. Nye bolte på udstødningen (ved motoren), ventiler kontrolleret, evt justeret. Bremseklodser efterset for slitage, bagbremsekabel justeret, kølervæske kontrolleret for mængde og "frosttilstand". Og selvfølgelig smurt med fedt de steder hvor han har skruet. Min fornemmelse er da, at han går og "nurser" om den, hvilket jeg selvfølgelig godt selv kunne gøre. Plus selvfølgelig en generel vurdering og prøvetur. Men med de meget uheldige episoder jeg har haft med den, er jeg dog glad for at jeg har fået den fuldt serviceret hos forhandleren.

Venligst Erik.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Køretøjer: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Ulæst indlæg af SMF »

oz7aik skrev:tak for svarene

man er jo bundet på arme og føder, for at have ret til 2 års reklamationsret.
Det er fordi nogle folk ikke aner hvordan de skal vedligeholde deres køretøj. Forkert motorolie og fejljusterede ventiler osv. kan tage livet af en scooter. Og hvis folk ikke vedligeholder køretøjet efter foreskrifterne, så er det vel rimeligt nok at garantien ikke dækker.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Ulæst indlæg af TOCA »

Jeg har kun éen gang brugt et værksted, og det var en forsikringsskade, tilbage i midt 80'erne. Lang historie, men servicen kunne man ikke klage over, for der var ingen, det er stadig den ringeste betjening, jeg har fået nogen steder, det tog dem 8 måneder at skifte en forgaffel :(
Brugeravatar
katrine
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Har lige købt en scooter vga formula i thansen. det er en 125 cc.

Ulæst indlæg af katrine »

Jeg har lige købt en vga formula 125 cc. har ikke fået købt service pakken endnu. jeg fik at vide ,at jeg kunne vente til den skulle ha tjek første gang...Efter hvad jeg kan læse her er det vidst en god ide. :D Gad vide om jeg kan spørge jer om vinterdæk. har hørt at thanden kun har dårlige dæk.er det korekt. vil gerne vide om i evt køber dæk der..

Hej fra Katrine :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

8 måneder ligefrem.
Det måtte da være kedeligt og møde op på arbejde i 8 måneder og se den samme scooter stå ulavet hver dag.
Men det kan selvfølgelig være den stod et sted de ikke så den dagligt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

katrine skrev:Jeg har lige købt en vga formula 125 cc. har ikke fået købt service pakken endnu. jeg fik at vide ,at jeg kunne vente til den skulle ha tjek første gang...Efter hvad jeg kan læse her er det vidst en god ide. :D Gad vide om jeg kan spørge jer om vinterdæk. har hørt at thanden kun har dårlige dæk.er det korekt. vil gerne vide om i evt køber dæk der..

Hej fra Katrine :)
Du må gerne oprette et nyt emne om det så kan folk skrive der om dæk.
Da det her emne er om servicepakker.
Besvar