Min nye VGA Explora 30 [NU: VGA Digita]

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af Jps »

SMF skrev:Ja under Galleri er Tweet'en med. Men der står den som 30'er (med B som det 7. ciffer i stelnummeret). Har du kendskab til at det skulle være en 25'er?
Har ingen idé om, hvilket bogstav de bruger til, at indikerer det. Men fik at vide fra en der købte en for et stykke tid siden, at den er en 25'er. I lovens forstand er en 25'er så en 30'er. Dvs den kører under samme regler, som for 30'erne. På registreringsattesten står der ikke at det er en 25'r, men en 30'er. Dog fortæller stelnummeret, at det er en 25'r :).

Forvirrende? Ja det tør svagt antydes, når man læser reglerne på knallertområdet.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Scootere: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af SMF »

Jps skrev: Har ingen idé om, hvilket bogstav de bruger til, at indikerer det. Men fik at vide fra en der købte en for et stykke tid siden, at den er en 25'er. I lovens forstand er en 25'er så en 30'er. Dvs den kører under samme regler, som for 30'erne. På registreringsattesten står der ikke at det er en 25'r, men en 30'er. Dog fortæller stelnummeret, at det er en 25'r :).

Forvirrende? Ja det tør svagt antydes, når man læser reglerne på knallertområdet.
Ja, det er forvirrende og irriterende. Måske ved David noget om det med stelnummeret? For så kan jeg lige spørge min lokale knallert-pusher en af dagene, han har en ny Tweet stående.
Har du fået noget at vide om hvor tilfreds ejeren af Tweet'en er med knallerten?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af Jps »

SMF skrev:
Jps skrev: Har ingen idé om, hvilket bogstav de bruger til, at indikerer det. Men fik at vide fra en der købte en for et stykke tid siden, at den er en 25'er. I lovens forstand er en 25'er så en 30'er. Dvs den kører under samme regler, som for 30'erne. På registreringsattesten står der ikke at det er en 25'r, men en 30'er. Dog fortæller stelnummeret, at det er en 25'r :).

Forvirrende? Ja det tør svagt antydes, når man læser reglerne på knallertområdet.
Ja, det er forvirrende og irriterende. Måske ved David noget om det med stelnummeret? For så kan jeg lige spørge min lokale knallert-pusher en af dagene, han har en ny Tweet stående.
Har du fået noget at vide om hvor tilfreds ejeren af Tweet'en er med knallerten?
Han blev noget skuffet, da han erfarede det, men valgte at beholde den. Det er forhandlerens pligt (efter min mening) at oplyse at det er en 25'er, man køber. Det skete så ikke her.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Scootere: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af SMF »

Jps skrev:
Han blev noget skuffet, da han erfarede det, men valgte at beholde den. Det er forhandlerens pligt (efter min mening) at oplyse at det er en 25'er, man køber. Det skete så ikke her.
Men er han ellers tilfreds med det mekaniske?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af Jps »

SMF skrev:
Jps skrev:
Han blev noget skuffet, da han erfarede det, men valgte at beholde den. Det er forhandlerens pligt (efter min mening) at oplyse at det er en 25'er, man køber. Det skete så ikke her.
Men er han ellers tilfreds med det mekaniske?

Det ved jeg så ikke noget om, desværre. Han har ikke givet lyd fra sig, i et stykke tid.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Scootere: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af SMF »

Vedr. SYM og Thansen så skriver deres tekniske chef: "Vi har planer om flere SYM-modeller. Herunder også Symphony ST Euro III med elektronisk karburator. Dog kan jeg ikke oplyse dig en forventet leveringsdato før slutningen af måneden".

Han skriver også: "Vi hverken importerer eller forhandler 25 km/t køretøjer – De hører sig til i vores nabolande. SYM kommer udelukkende i 30 – og 45 km/t versioner".

Så det tegner måske meget godt hvis prisen ikke kommer over 12.000 kr og reservedelspriserne har et fornuftigt niveau.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af Jps »

Han følger vist ikke med på knallertmarkedet. Der forefindes jo et "hav" af 25 knallerter herhjemme, men fint, hvis Thansens ikke er 25'ere.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Scootere: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af SMF »

Så er der kommet svar fra C. Reinhardt som er Peugeot importør.
Kim Bugge som er servicemanager skriver:
"De Tweet vi sælger fra C. Reinhardt bliver leveret til os som 30'ere og med stelnr. VGALW1BAA0S...."

Til Jps: Kan din bekendte have købt en ældre model Tweet som var en 25'er? Eller købt før C. Reinhardt overtog Peugeot-importen? For de tager åbenbart kun 30'ere hjem og ikke 25'ere. Ellers virker det meget mærkeligt hvis den kun kan køre 25 km/t.

Jeg har spurgt hos min lokale scooter-bix hvor de har en Tweet RS 30 stående, og han siger også, at det er en 30'er og ikke 25'er. Han har solgt et par stykker af dem.

Så nu er det i hvert fald undersøgt og hvis man alligevel skulle få fat i en Tweet 25'er på underlig vis, så er det måske en model der er produceret for nogle år siden eller som måske er solgt uden om C. Reinhardt og de officielle kanaler. For den findes sikkert også som 25'er til resten af Europa og hvis den er parallelimporteret er det måske en 25'er man får fingre i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af Jps »

Den er helt ny, den de har købt. Den er købt i November 2014. Jeg stoler ikke ret meget på importører eller forhandlere mere efter typegodkendelsesproceduren er lavet om, så den matcher resten af EU. Og her forefindes kun 25'ere.
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Scootere: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: Min nye VGA Explora 30

Ulæst indlæg af SMF »

Jps skrev:Den er helt ny, den de har købt. Den er købt i November 2014. Jeg stoler ikke ret meget på importører eller forhandlere mere efter typegodkendelsesproceduren er lavet om, så den matcher resten af EU. Og her forefindes kun 25'ere.
Ok, det kunne være interessant om din kammerat kunne filme speedometeret når han kører, evt. også måle på gps hvor hurtigt den kan køre. Eller få oplyst nogle af cifrene i hans stelnummer. På mine tidligere knallerter har der altid stået omkring 40 km/t på speedometeret ved tophastighed, men vi ved jo alle at det ikke passer en dyt. Men det kunne være at SYM/Peugeot har lavet et speedometer der faktisk passer, og når hans speedometer står på 32 km/t som max, så tror han at det kun er 25 reelle km/t, hvor det faktisk kan være at det passer meget godt med de 32. Jeg håber vi kan få kastet lidt mere lys over det, for jeg kunne faktisk godt tænke mig sådan en Tweet. Jeg synes den virker til at være en ok maskine efter at have siddet på den og kigget den efter, bl.a. har den skivebremse i bag og en startspærre under sædet og en god sideposition.

https://www.youtube.com/watch?v=XqeYP2PesMg
https://www.youtube.com/watch?v=I36KGQ320SA

Og nu har Thansen fået min Explora til Middelfart til gennemsyn, og regner med at få svar fra dem i løbet af nogle dage mht. returkøb.

Den VGA Digita jeg har lånt af Thansen og kørt på et par dage er noget af en prøvelse. Damn den larmer. Det er en 2-takter og det er jeg slet ikke vant til. Den bruger da også en dælens masse benzin sådan en 2-takter. Har vist brugt omkring 2 liter på de seneste 3 dage ved alm. bykørsel. Det tog jeg 14 dage om at bruge på den anden hehe
Den er også allerede gået i stykker. Forbremsegrebs-kontakten til bremselys virker ikke længere. Jeg tjekkede ellers alle lamper inden jeg kørte første gang. Mig og VGA går bare slet ikke!
Besvar