Giantco Sprint sport problem
Giantco Sprint sport problem
Hejsa alle, til at starte med vil jeg bare sige jeg ved ikke ret meget om scootere.
Jeg har for nyligt fået nyt cylinder og stempel standard sat på min scooter, da det gamle ikke havde det godt. jeg fik en til at sætte det sammen for mig, jeg skulle bare selv afmontere min motor og transportere den hen til ham. fint nok tænkte jeg og de få ledninger som blev taget af kunne jeg da sagtens huske til når jeg skulle sætte motoren på igen. Doohhh nej det kunne jeg så ikke, var lidt i tvivl med en stel ledning hvor den skulle sidde.
nu sidder den på højre side af motoren omkring udstødningen. når jeg prøver at starte min scooter så lyder det som om at det kun er starteren som køre, men trækker ikke motoren med, jeg har taget slange af ved karburatoren for at finde ud af om der kommer benzin frem, og det gør der. så hvad kan der være galt, jeg tænkte på om der evt er en som kan tage nogle gode billeder af deres giantco sprint sport så man kan se hvor alle ledninger går hen omkring motoren. ps der er også nyt tændrør i.
glemte lige at sige at det meste af mit lys virker, undtaget kort og langt lys plus lys i selve instrument bordet. og baglys. blink lys indikator virker fint. og det gør bremse lyset også.
har lige taget billeder af ledningerne.
billed 1 går hen til markeringen på billed 2
billed 3 går hen til markeringen på billed 4
håber at i forstår. jeg har tilligemed lavet en lille video hvor man kan høre når jeg prøver at starte den. prøver at lægge den op også. på forhånd tak
Jeg har for nyligt fået nyt cylinder og stempel standard sat på min scooter, da det gamle ikke havde det godt. jeg fik en til at sætte det sammen for mig, jeg skulle bare selv afmontere min motor og transportere den hen til ham. fint nok tænkte jeg og de få ledninger som blev taget af kunne jeg da sagtens huske til når jeg skulle sætte motoren på igen. Doohhh nej det kunne jeg så ikke, var lidt i tvivl med en stel ledning hvor den skulle sidde.
nu sidder den på højre side af motoren omkring udstødningen. når jeg prøver at starte min scooter så lyder det som om at det kun er starteren som køre, men trækker ikke motoren med, jeg har taget slange af ved karburatoren for at finde ud af om der kommer benzin frem, og det gør der. så hvad kan der være galt, jeg tænkte på om der evt er en som kan tage nogle gode billeder af deres giantco sprint sport så man kan se hvor alle ledninger går hen omkring motoren. ps der er også nyt tændrør i.
glemte lige at sige at det meste af mit lys virker, undtaget kort og langt lys plus lys i selve instrument bordet. og baglys. blink lys indikator virker fint. og det gør bremse lyset også.
har lige taget billeder af ledningerne.
billed 1 går hen til markeringen på billed 2
billed 3 går hen til markeringen på billed 4
håber at i forstår. jeg har tilligemed lavet en lille video hvor man kan høre når jeg prøver at starte den. prøver at lægge den op også. på forhånd tak
Senest rettet af Gmork 16. december 2014 10:38, rettet i alt 2 gange.
Re: Giantco Sprint sport problem
hmm det ser ikke ud til at mine billeder kommer op, og mit video format er ikke understøttet, det er *.MOV fil
-
- 15. Rang
Jeg har gjort mov filer tilladte nu.
Du kan læse her hvordan du vedhæfter filer http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=202
Stelforbindelsen skal muligvis sidde under den ene skrue til startermotoren.
Prøv og start med kickstarter og se om du kan få motoren igang.
Hvis noget af lyset får strøm fra generatoren så er det måske derfor noget af lyset ikke virker når motoren ikke køre.
Du kan læse her hvordan du vedhæfter filer http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=202
Stelforbindelsen skal muligvis sidde under den ene skrue til startermotoren.
Prøv og start med kickstarter og se om du kan få motoren igang.
Hvis noget af lyset får strøm fra generatoren så er det måske derfor noget af lyset ikke virker når motoren ikke køre.
Jeg kan ikke få den i gang med kickstarteren.
Hmm siden acceptere ikke mine *.jpg filer den viser baren hvor den uploader, men derefter ingen ting så de kan vises
-
- 15. Rang
Bruger du æøå i filnavnet ?
Det kan forummet åbenbart ikke lide, jeg prøvede lige med en fil med æ i, det virkede ikke så lavede jeg æ om til e så virkede det.
Det kan forummet åbenbart ikke lide, jeg prøvede lige med en fil med æ i, det virkede ikke så lavede jeg æ om til e så virkede det.
-
- 15. Rang
Lyder ikke rigtig som om der er kompression.
Var tændrøret og hætten af da du optog videoen ?
Prøv og se om der er gnist på tændrøret.
Men det lyder da som om at krumtappen køre rundt. Hvis det kun var starteren som kørte så ville den bare sige en svag VRNNNNNN lyd.
Var tændrøret og hætten af da du optog videoen ?
Prøv og se om der er gnist på tændrøret.
Men det lyder da som om at krumtappen køre rundt. Hvis det kun var starteren som kørte så ville den bare sige en svag VRNNNNNN lyd.
der er ikke øæå i fil navnet, og nej tændrørs hætten sad på under optagelsen. hvordan ser jeg om der er gnist fra tændrøret ?
mine billeder fylder lidt over 2 Mb stykket kan det være derfor ?
mine billeder fylder lidt over 2 Mb stykket kan det være derfor ?
-
- 15. Rang
Holder tændrøret på motorblokken med hætten på og køre med elstarteren også hold et sted så du ikke får stød.
Prøv og e-mail dem til mig så kan jeg undersøge det.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/kontakt.php
Prøv og e-mail dem til mig så kan jeg undersøge det.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/kontakt.php
spørgsmål. hvor holder man så man ikke at får stød ?
Senest rettet af Gmork 16. december 2014 18:39, rettet i alt 1 gang.