Gaskabel fryser

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af jakk212 »

scootergrisen skrev:Fordi så bliver wiren varm også smelter isen.
Hvordan fik du sat strøm til den?

Og hvis man har et lille skur, med en gasradiator (tror jeg de hedder) Ville det så ikke virke ligeså godt?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tog gaskablet af og satte enderne på plus og minus på batteriet.
Det det samme der sker i en hårtørre hvor du kan se ledningen inden i gløde rødt.
Man skal bare kun gøre det 2 sekunder af gangen så det ikke bliver for varmt.

Jo hvis man parkere scooteren indenfor hvor det er overfrysepunktet så er det fint.
Men jeg har ikke mulighed for at stille min scooter indenfor.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af jakk212 »

Hvad gjorde du for ikke at få stød ved at sætte kablet til batteriet?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er kun 12 volt så man kan ikke rigtig få stød.
Men det giver små gnister og kablet bliver varmt så man skal nok ikke holde fingrene lige der hvor gnisterne kommer.
Men det nok en meget god ide at kunne mærke på kablet sådan at man kan stoppe hvis det bliver for varmt.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af jakk212 »

scootergrisen skrev:Det er kun 12 volt så man kan ikke rigtig få stød.
Men det giver små gnister og kablet bliver varmt så man skal nok ikke holde fingrene lige der hvor gnisterne kommer.
Men det nok en meget god ide at kunne mærke på kablet sådan at man kan stoppe hvis det bliver for varmt.
Ja, og som du siger, så bare hold kablet på en små 2 sekunder - men kunne man så ikke ligeså godt smøre det, eftersom man alligevel har fået hevet kablet ud af scooteren?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ville også rigtig gerne smørre mit kabel men det er lavet på sådan en dum måde så jeg ikke kan smører det ordentligt.
Og man behøver ik fjerne kablet helt fra scooteren. Da jeg gjorde det havde jeg taget kablet af i gennem ender men jeg havde ikke hevet det helt af scooteren fordi det besværligt at få ind igen.
Så kunne jeg holde mit ekstra batteri i sædehøjde også kunne enderne lige nå terminalerne.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Idé til smøring af gaskablet

Ulæst indlæg af jakk212 »

Hej, jeg har tænkt mig at få smurt gaskablet, men er ikke meget for at skulle fjerne skjoldet ved styret for at kunne komme ind. Men det er hellere ikke op i den ende at gaskablet fryser ved jeg.
Men tænkte hvad nu hvis jeg bare nøjes med at fjerne gaskablet fra kaburatoren, vikler en platicpose rundt om kablet og tætter den (så jeg får lavet en tragt) Og så hælder silicone væske ned i - tror i det vil funke?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan da prøve.
Men jeg har haft mit gaskabel helt af og indenfor i varmen og hængt den op med sådan en plastpose og WD40 i og det var ikke til at få presset WD40 hele vejen igennem kablet så det kom ud af den anden ende. Det svært og sige hvor godt jeg fik smurt det.

Det skal så siges at jeg engang brugte motorolie men så læste jeg at det kan få plastikken/nylonnet inden omkring wires til at hæve så det er måske det der er sket på min. Det er i hvert fald ikke godt at bruge motorolie fordi det er tyktflydende også er der for meget modstand i kablet.

Men jeg tror ikke du kan få smurt det ordentligt bare ved at tage enden af ved karburatoren.
Men altså jeg har jo ikke haft held med at smører mit.

Jeg tror sku jeg vil lave sådan en gennemsigtig trykboks så man kan presse det igennem.
Men jeg tror silikone er det helt rigtige at bruge.
Brugeravatar
jakk212
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. december 2010 08:27
Scootere: TMS S3

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af jakk212 »

Nogen der ved hvordan jeg får kablet af kaburatoren? Virker som om det sidder hæftet på en lille rund metal cylinder - hvordan skubber jeg det ud? Har prøvet med en tilpas umbrako nøgle at skubbe det ud, men det vil det ikke. Hverken fra den ene eller den anden side...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gaskabel fryser

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Først så skrue de 2 møtrikker løs og drej låsemøtrikken helt af gevindet og hiv den bøjede det ud af holderen så kablet er løst.
Billede
Så skal du dreje wiren så det passer med den smalle udskræring ved niplen også kan du trække kabelenden sidelæns ud.
1.jpg
1.jpg (46.86 KiB) Vist 6616 gange
Niplen er den dut der sidder helt på enden af wiren.
Besvar