PGO G-Max Tophastighed

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

PGO G-Max Tophastighed

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Hey
Jeg har gjort lidt af hvert ved min g-max. Jeg har fjernet variatorringen, fjernet membrantragten. dyset 3 numre op og sat en gianelli go udstødning.
Den kører i snit 60km/t men optrækket er rimeligt pænt. Det jeg godt vil vide er hvordan får jeg mere hastighed ud af den.
Er det nødvendig med flere kubik, altså større cylinder og måske større karburator for at køre hurtigere???
Er der overhovedet noget cylindere der er større end standard som kan passe direkte ned i blokken.???
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO G-Max Tophastighed

Ulæst indlæg af Jps »

ttpgogmax skrev:Hey
Jeg har gjort lidt af hvert ved min g-max. Jeg har fjernet variatorringen, fjernet membrantragten. dyset 3 numre op og sat en gianelli go udstødning.
Den kører i snit 60km/t men optrækket er rimeligt pænt. Det jeg godt vil vide er hvordan får jeg mere hastighed ud af den.
Er det nødvendig med flere kubik, altså større cylinder og måske større karburator for at køre hurtigere???
Er der overhovedet noget cylindere der er større end standard som kan passe direkte ned i blokken.???

Du skal købe en TP Trophy cylinder, så rammer du de 70-80 km/t.
TP cylinder.

Større karburator er unødvendigt. Du kan sætte en Malossi variator i som kan købes hos Speedline. Den forbedre optrækket, og giver også lidt ekstra fart.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: PGO G-Max Tophastighed

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Tak for det.
Det var også sådan jeg havde forstået det. Alt det jeg har lavet har givet den mere effekt. Fjernelsen af skiven har især været med til at give den mere fart, men
hvis jeg skal have mere tænkte jeg nok at der skulle nogle flere kubik på banen.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Re: PGO G-Max Tophastighed

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

kan den cylinder forresten sættes på uden ændringer.?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: PGO G-Max Tophastighed

Ulæst indlæg af Jps »

ttpgogmax skrev:kan den cylinder forresten sættes på uden ændringer.?

Ja, ellers står det i teksten, at der skal fræsses i blokken. På nogle modeller er der en "klods" i krumtapshuset der stopper muligheden for montere en større cylinder. Har dog til gode, at se det på en PGO.
Besvar