El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Luffen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. september 2014 14:24
Scootere: Peugeot speedfighter 1

El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Luffen »

Hey alle forleden dag væltede min peugeot speedfighter 1 og nu virker min elstarter ikke mere ... Jeg har intet forstand på scootere men har da rodet med biler i sin tid så har da lidt viden om mekanik og sån ... Men kan ikke finde ud af hvad problemet er ... Har haft den til mekanikeren (med et andet problem) men bad ham kigge på elstarteren samtidigt .. Og han sagde at den blev ved med at sprænge sikringen når han satte den til så det kunne være det var starteren der var noget galt med eller en løs forbindelse et eller andet sted og at det kunne tage en evighed at finde det (og derved koste en formue hos en mekaniker) så jeg sagde at jeg selv ville kigge på det først ...
Har købt en ny starter men damn det er da vildt besværligt at komme til den syntes jeg og kan ikke finde sikring og relæ til starteren er der nogen der ved hvor den/de sidder henne ? Er der evt en som er ferm til rep af scootere og som bor i nærheden af søborg kbh som vil tjene nogle penge på at hjælpe mig med det ?

Luffe
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan være sikringene er ved batteriet. Prøv og kig midt på scooteren.
Hvis sikringerne bliver ved med at springe så kan det være der er sket skade på nogle af kablerne i den side din scooter er væltet til.
Nu ved jeg ikke hvordan det er lavet på din model men på min scooter bruger startmotoren ikke sikring.
Brugeravatar
Luffen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. september 2014 14:24
Scootere: Peugeot speedfighter 1

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Luffen »

Hey .. Har tjekket omkring batteriet og kan ikke se nogen steder at der skulle være en sikring .. Har haft alle skjolde af undtagen dem der sidder forrest og den man har fødderne på og kan ingen sikringer se .. Kan heller ikke se at mekanikeren skulle have taget starteren fra nogen steder .. Men det kan selvfølgelig være fordi at jeg ikke kan se hvor relæ og sikringsboks er henne af .. Men jeg ved ikke andet end det mekanikeren har fortalt mig mht sikringen .. Han sagde bare at han har taget den helt fra .. Har også lagt mærke til at efter han har taget det fra så ..før da den virkede der var der fuldt lyst på hele tiden lige så snart den var startet og bare kørte i tomgang men nu der skal jeg op i fart før der kommer fuldt lys på og det gælder alt lys på den .. Mærkeligt

Luffe
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Jps »

Luffen skrev:Hey .. Har tjekket omkring batteriet og kan ikke se nogen steder at der skulle være en sikring .. Har haft alle skjolde af undtagen dem der sidder forrest og den man har fødderne på og kan ingen sikringer se .. Kan heller ikke se at mekanikeren skulle have taget starteren fra nogen steder .. Men det kan selvfølgelig være fordi at jeg ikke kan se hvor relæ og sikringsboks er henne af .. Men jeg ved ikke andet end det mekanikeren har fortalt mig mht sikringen .. Han sagde bare at han har taget den helt fra .. Har også lagt mærke til at efter han har taget det fra så ..før da den virkede der var der fuldt lyst på hele tiden lige så snart den var startet og bare kørte i tomgang men nu der skal jeg op i fart før der kommer fuldt lys på og det gælder alt lys på den .. Mærkeligt

Luffe
Sikringen skal ligge ved batteriet.
Brugeravatar
Luffen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. september 2014 14:24
Scootere: Peugeot speedfighter 1

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Luffen »

Hmm så må jeg jo prøve og kigge igen men sad i 3 en halv time igår og ledte og fandt intet der lignede noget der ligner en sikring
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Jps »

Billede af sikringsboksen. (den gennemsigtige).
Ledning med sikring Horn.JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Luffen skrev:Men jeg ved ikke andet end det mekanikeren har fortalt mig mht sikringen .. Han sagde bare at han har taget den helt fra
Så er det nok derfor du ikke kan finde den.

I øvrigt en dårlig ide at fjerne sikringen. Så kan det blive endnu svære at fejlfinde.

Mon ikke det her er sikringen.
1299667-peugeot-speedfight-2-projekt.jpg
Brugeravatar
Luffen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. september 2014 14:24
Scootere: Peugeot speedfighter 1

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Luffen »

hmm igen .. der er ingenting som ligner noget af det i viser på de billeder der .. :-( den eneste ting jeg fandt var en lille boks med nogle ledninger som stak ud af den .. men har fundet ud af at det er en begrænser som har været brugt af den tidligere ejer men den var taget fra .. prøver at tage et billed af det der er nede ved batteriet i morgen så vender lige tilbage ..
Brugeravatar
Luffen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. september 2014 14:24
Scootere: Peugeot speedfighter 1

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Luffen »

hej igen .. da jeg har føsdag idag gider jeg ikke tage alle skjoldene af igen .. men har bare lige fjernet den plade ind til batteriet ... der hvor jeg har markeret med gult er den der begrænser og ledningerne med gult er dem der bare lå og flød dernede da jeg kiggede første gang .. så har bare lige samlet dem så de ikke ligger og vælter rundt .. det stik jeg har markeret med rødt ved jeg ikke hvor skal gå hen af kunne ikke se nogle stik som skulle kunne passe til det .. var faktisk slet ikke andre stik end det som var løst ..
IMG_0596.JPG
luffe
Brugeravatar
Luffen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. september 2014 14:24
Scootere: Peugeot speedfighter 1

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Luffen »

spørgsmålet er om han helt har taget sikringen ud med ledninger og det hele og så bare glemt at sætte den i igen ..
Besvar