Hej.
Jeg har fået mig et lille problem. Jeg har lige monteret 70ccm kit på min Starker.
Men nu har jeg et stort hul i mit stempel ????? ( efter 5 km )
Jeg har køre med Ngk 9 bse tændrør
Er der nogen der ved hvorfor dette er sket ?
Hvad gør jeg nu for at få motoren gjort ren for stempel rester ?
Skal den skilles helt ad eller kan jeg bare skylle den igennem med vand og så olie bagefter
Hold da op, det ser vildt ud
Og godt spørgsmål, hvad er der sket!?
Lød den mærkeligt fra starten, eller skete det bare pludseligt?
I manualen skriver de Champion RN2C mht. tændrøret. Har det været for langt mon..
Vand bør du ikke skylle huset med, men hellere petroleum, sprit eller benzin kan nok godt få det aluminiums-støv skyllet ud.
Det kom bare pludselig ved 90 km/t. Så kom der nogle banke lyde, ikke noget vildt. Den døde bare med det samme.
Det kan man jo se hvorfor den døde
Topstykker og tændrør ser fine ud.
Jeg skiller det hele ad ellers er jeg ikke sikker på at alt er ren for Alu rester.
Det største problem er hvorfor det skete ? Er det luftskruen, har benzin blandninger været for mager i forhold til luft.
Der må være nogen som har prøver der før og hvad gik galt ?
Det er smeltet ikke banket. Så vil der også være mærker på topstykket. Topstykker kan man ikke se noget på.
Jeg tror selv det har været blandingen mellem benzin og luft og måske skulle den havde været nogle afstande pakninger mellem cylinderen og motorblokken, så stemplet ikke kom for tæt på tændrøret
Der må være nogen som har prøvet der før ?
For det første så renser man ikke et krumtaphus, med vand.
Og eftersom stumperne flere steder nok er smeltet fast i krumtapshuset, har du et problem med at få det gjort 100% rent. Du kan prøve at rense med olie eller benzin, men tror ikke det hjælper en dyt.
Desuden må du ha' kørt med et tændrør med langt gevind på din scooter, sådan som stemplet ser ud. Det slår nemlig hul i toppen af stemplet. Der kan selvfølgelig også ha' været en støbefejl i stemplet der gjorde at det gik i stykker.