Min "nye" Agility - Styling og udstyr.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Min "nye" Agility - Styling og udstyr.

Ulæst indlæg af balle »

Hatten af og stor respekt herfra! Et meget flot og elegant resultat du har opnået :thumbup:

Venligst Erik.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Tak skal du ha. Det er skisme rart at høre. :thumbup:

Desværre holder tapen jo ikke evigt, og yderkanten på baghjulet er begyndt at slippe når dækket bliver varmt i solen.
Tapen på forhjulet holder dog stadig. Piller snart det hele af, og vil da lige prøve at sætte et par nye baner på selve fælgkanten i stedet for på dækket... :think:
Untitledkio1.png
Den lovpligtige ovale refleks øverst på dæmperne har længe manglet, så forsøger lidt med limpistolen og nogle cykel-pedal-reflekser nederst på dæmperne. Ved snart ikke, men noget refleks-halløj skal der jo være..

Klistermærkerne er udklippede Speedline mærker for at prøve lidt "sporty" udtryk. De ER pillet af igen. :crazy:
Refleksen blev ind til videre siddende.
IMG_1143a.jpg
IMG_1143a.jpg (334.66 KiB) Vist 9582 gange
IMG_1138b.jpg
IMG_1138b.jpg (286.91 KiB) Vist 9582 gange
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Savnede efterhånden noget lys der kunne tændes uden nøgle og uden motoren tændt. :!:

Så 2 stk 0.5w lys-dioder blev klippet ud af en Harald-Nyborg projektør med 10 stk i.
Jeg borede et lille hul ind til parabolen og satte dioden lige over.
I baglygten blev dioden bare sat indvendigt, med et lille hul til ledningen øverst i parabolen.
IMG_1069a.jpg
Som nød-lys, parkerings-lys, positions-lys virker det fint. Det viste sig også praktisk som orienterings-lys når jeg flytter rundt på scooteren mørke steder, eller lige skal finde noget i skuret. :thumbup:
Og lidt heldigt skulle dioderne have 6v, så de blev bare monteret i serie og deler sådan de 12v fra batteriet.
IMG_1180a.jpg
IMG_1180a.jpg (260.79 KiB) Vist 9569 gange
Kameraet snyder lidt, men om natten er det pænt tydeligt trods forbruget kun er 1 sølle watt og kan stå tændt i timevis. :clap:
Den røde diode under styret er en alarm-indikator.
IMG_1183a.jpg
IMG_1183a.jpg (361.73 KiB) Vist 9569 gange
Motor slukket. :thumbup:
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Haha du er for vild :D
alle de ting man flygtigt har tænkt på fordi det ku være nice ....

Det laver du bare! og med fint resultat hvergang :D :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Jeg bukker og skraber for de pæne ord Hr. Zzzzleepy. :oops: :wave:
Ja, som fattig-røv, og med en skrabet scooter er jeg jo nødt til at "dimse" lidt selv. :thumbup:

Og apropos at dimse: :P

Selvom det er rigtig dumt og farligt, er der altså lige kommet en "Fart-pilot" på gas-håndtaget der kan låse det fast. :?
Ikke at jeg kører uden hænder nu, men det er rart lige at kunne hvile hånden på gassen i stedet for at sidde og klemme den hele tiden på lang-tur.

En cykel-eger er bukket rundt om gassen, og ligger løst i den inderste rille på håndtaget. Den er bukket op om bremsegrebet, og ligger løst så gas og bremse kan bevæges normalt.
Når "dutten" skubbes til venstre med pegefingeren, strækkes egeren og bøjlen klemmer gassen fast. Samtidig låser egeren sig fast om grebet, og gassen kan slippes.
IMG_1224a.jpg
IMG_1224a.jpg (189.45 KiB) Vist 9557 gange
Den er lige stram nok til at holde gassen, men er heldigvis svag nok til at man bare kan skrue gassen ned, selvom "piloten" holder den.
Det viste sig skisme at når jeg tar let på bremsen med låst gas, mister bøjlen sit greb og hopper tilbage, og gassen slipper med et "klonk".
Med auto-release... :lol:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Den gamle prototype af en parkerings-bremse var langsomt blevet træt og ville ikke hoppe tilbage og slippe bremsen mere. :thumbdown:
Men den havde vist sig at være praktisk når man lige havde brug for den, så en ny og bedre måtte på.

Den gamle:http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=1413

Den nye fik en lille "flap" øverst, så den kan fanges og aktiveres med pegefingeren.
IMG_1469a.jpg
IMG_1469a.jpg (180.92 KiB) Vist 9547 gange
Plasten er skiftet ud med noget fjedertråd der er spændt på skruen til grebet. Den lille alu-dims hænger lige under grebet uden at røre noget.
IMG_1477a.jpg
IMG_1477a.jpg (151.6 KiB) Vist 9547 gange
Når grebet er trykket ind, kan dimsen trækkes op med fingeren og låse det.
Tar man på bremsegrebet, hopper dimsen ud og bremsen er fri igen.
IMG_1476a.jpg
IMG_1476a.jpg (144.98 KiB) Vist 9547 gange
Det der osse gør tilbehør og udstyr sjovt, er jo når det koster gratis. :thumbup:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

UPS!!
Det er godt nok pinligt!! Her har jeg gået og kun tænkt på maling og spøjse dimser, og glemmer fuldstændig at der er noget der hedder et "oliefilter".
Af mystiske grunde er oliefilteret ikke blevet renset i årevis? Er ellers glad for at servicere med olieskift, tændrør, luftfilter, rem og ruller og alt det der, men oliefilteret må da kaldes en kæmpe brøler. :oops:
IMG_1556a.jpg
Og det giver jo et fantastisk resultat at køre med tilstoppet oliefilter!
Efter nogle kilometer med en mere og mere ubehagelig lyd, dødede den med et Skrig 1km hjemmefra. :weeping:
Stempel, krydspind og plejlstang var groet helt sammen og skulle bankes fra hinanden inden det hele røg i skralderen. Cylinderen var osse blevet til skrot.
At det oven i købet skulle koste mig 14 dages roden og flere afbrændte stempler og cylindre inden jeg kom i tanke om filteret, gør mig simpelthen til Årets Store Klovn!!
Undskyld kære motor, jeg har lært lektien nu, det vil aldrig ske igen! :oops:
IMG_1523a.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sikke med snavs der er på.
Der må ligge en masse lort i bunden af din motor. Sikkert en god ide og få den renset.
Oliesien skal sidde med plastikringen op også skal der være en fjeder som holdt den trykt op.
Billede
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Det ville måske ikke skade at smide nyt olie på med noget motor rens til olien og så lade det virke og skifte igen!
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Ja, en rensning var vist på tide!
Plejl-stangen var ødelagt, så jeg skulle alligevel ha splittet den ad og sat 2006er krumtappen i.
Der lå lidt sort bundfald i hjørnerne rundt omkring, men ikke så slemt endda.
Og bemærkede lige på billederne at filteret nok har siddet omvendt monteret. :oops:
Det sidder korrekt nu, og det hele har fået en gang frisk olie.
Untitled45.png
"Der er da ikke noget som søde piger på sprøde scootere."
Her er det fra den første store "test-tur" på ca 80km op til en campingplads og besøge familien. (Den holdt skisme osse de 80 km hjem. :love: )

Min Niece Nanna klæder altså bare sådan en scooter syntes vi... :wave:
IMG_1681a.jpg
Iøvrigt endte det hvide tape med at sidde på selve fælgkanten i stedet for på dækket. Det holder meget bedre.
Besvar