Begrænserplade

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
ttpgodrbig
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. maj 2014 10:45
Scootere: Pgo G-Max 30 km/t

Begrænserplade

Ulæst indlæg af ttpgodrbig »

Hej allesammen.
Jeg har på min pgo g-max fjernet "skiven" og det har betydet at motoren kører meget mere jævnt og sundt. Den tager heller ikke så mange omdrejninger som den gjorde før hvilket egentlig var den primære grund til at jeg fjernede den.
Jeg gad ikke at lejerne blev slidt op før tid, og så er det selvfølgelig en sidegevinst at topfarten er forøget. Topfarten er nok men jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere acceleration, og har derfor tænkt på den "tragt" der sidder mellem
studsen og membranen, som også kaldes begrænserpladen. Jeg har hørt fra andre at det er en god måde at få noget mere træk da det lille hul i "tragten" ikke længere er der.
Men er der nogen der har erfaring med den "operation" Er det ligetil, eller er der noget jeg skal være opmærksom på. Skal den have mere luft når den nu får mere benzin???
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Begrænserplade

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har ikke prøvet på men når den sidder efter karburator og luftfilter så må den jo begrænse både luft og benzin så vil ikke tro du skal gøre andet efter du fjerner den.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Begrænserplade

Ulæst indlæg af Jps »

Man skal huske at dyse lidt op, når pladen fjernes. Hvis der f.eks sidder en 72'r dyse i karburatoren, skal man op på 74/76. Ellers kan man risikere en varmesætning.
Besvar