Hjælp til tun setup til min pgo Dr.big

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Troublecious
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. april 2014 10:00
Køretøjer: Suzuki street magic (Solgt)
Aprilla Rally (stjålet)
Yamaha Jog space invasion (Totalskadet)
Piaggio Nrg (Solgt)
Pgo Dr.Big(Nuværende)

Hjælp til tun setup til min pgo Dr.big

Ulæst indlæg af Troublecious »

Hey Boys :)

Har en lækker dr.big, som lige skal gøres en del mere lækker :)

Tænker på at købe disse dele:

Stage6 cylinder streetrace 70ccm
Stage6 Dell´orto 21mm karburator
Adapterstuds
Stage6 torque control kobling med medium stram fjeder
Stage6 koblingsklokke
Stage6 pro kilerem
Malossi multi vario med 5-6 grams ruller
Stage6 powerfilter
Gianelli Go udstødning eller yasuni c16

Alt andet er standard.

Hvad vil i tilføje eller ændre? :)
Ca dysestørrelse? (selvom at jeg ved det er svært at sige)
Ca vægt på ruller i vario?

På forhånd tusinde tak for hjælpen!!
Mvh Thomas
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Hjælp til tun setup til min pgo Dr.big

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Heysan.
Det ser skisme spændende ud, en seriøs opdatering :o
Ja, den præcise dyse kan være Herre svær at finde, så et dyse-sæt med forskellige størrelser er næsten et must.
Hvad dyse har den som standard?

Måske du egentlig kunne spare en ny karburator og bruge standard-karburatoren med en ny dyse?
Læste et sted at man først behøver at gå over 20mm karb. ved 80cc og derover. Hvad er din standard karburator?

Hårdere trykfjeder kan du med fordel vente med at montere, til du har set om standard-fjederen er stærk nok til at undgå spin. Jo lettere fjeder i systemet, jo mere energi til baghjulet. Og samtidig vil rullevægten ligge tæt på standard.
Hvad sidder der i som standard?
Brugeravatar
Troublecious
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. april 2014 10:00
Køretøjer: Suzuki street magic (Solgt)
Aprilla Rally (stjålet)
Yamaha Jog space invasion (Totalskadet)
Piaggio Nrg (Solgt)
Pgo Dr.Big(Nuværende)

Re: Hjælp til tun setup til min pgo Dr.big

Ulæst indlæg af Troublecious »

Tak for dit hurtige svar :)

Standard dysen er 75 og sidder på en standard 12mm karburator.. Har også overvejet om jeg bare skulle skifte dyse på den, men tror sku ikke den køler cylinderen tilstrækkeligt.. Vil jo helst ikke have at den sætter sig, og karburatoren gir jo også i sig selv et bedre bundtræk, så måske vi skulle ta en 17.5 eller 19 så??

Okay nice med fjederen.. Anede jeg ikke :)

Der sidder 7grams ruller i fra standard.

Tror du godt min standard krumtap kan holde til alt det her lir? :)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Hjælp til tun setup til min pgo Dr.big

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Troublecious skrev:..en 17.5 eller 19..
Ja det er nok der omkring. Til en 70cc lyder det da ikke helt galt. Bliver den for stor falder luftens hastighed gennem den(mindre moment), og det skulle også bliver sværere at justere den ind.
Rullerne skal muligvis være lettere end de standard 7 g, men nok et godt sted at starte.
Ja, mon ikke krumtappen kan holde. Det er jo ikke Hyper-tuning der er gang i, og den er i forvejen lidt "over-dimensioneret" til en standard 50cc.
Men den kommer bestemt på arbejde :o
Venter selv på at min standard-tap bliver træt af de 72cc, men den lader til ikke at give op endnu :thumbup:
Brugeravatar
Troublecious
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. april 2014 10:00
Køretøjer: Suzuki street magic (Solgt)
Aprilla Rally (stjålet)
Yamaha Jog space invasion (Totalskadet)
Piaggio Nrg (Solgt)
Pgo Dr.Big(Nuværende)

Re: Hjælp til tun setup til min pgo Dr.big

Ulæst indlæg af Troublecious »

Okay det lyder sku godt..!

Tak for dine råd, så har jeg lidt at gå efter :)
Besvar