sikring og lys på pgo new ligero

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
skalle1964
1. Rang
1. Rang

sikring og lys på pgo new ligero

Ulæst indlæg af skalle1964 »

Jeg har brug for lidt hjælp da jeg er ny scooter ejer ;) min sikring nede ved batteriet springer hele tiden og nu er der ingen lys på scooteren??? den er ikke ulovlig men efter 5500 km er den begyndt at køre ca 49 km så det er vel rullerne der skal skiftes eller hvad men mest vigtigst er hvis nogen ved noget om det med strømmen da det jo ikke er helt billigt at køre uden lys :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: sikring og lys på pgo new ligero

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvor mange ampere er sikringen på ?
Er det en 30 eller 45 ?
Der kan sidde en ring mellem de forreste remskiver i variatoren. Jo mere den slides jo hurtigere kan scooteren køre.
De kan være lavet i plastik. Måske derfor den bliver så hurtigt. Kan være du kan købe en i metal der holder længere.
Brug et multimeter og mål på batteriet mens motoren er slukket også start motoren og giv gas mens du måler.
Volten skal stige til cirka 14,5 volt.

Skriv herinde hvad du måler.

Det er ikke rullerne fordi jo mere de bliver slidt jo lavere bliver topfarten.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Hej.
Det kunne lyde som om din spændingsregulator er stået af, og der nu er Alt for mange volt på systemet og tingene brænder af. :thumbdown:
Kan du evt. se om pærene er brændt over, og det er derfor de ikke lyser?
Hvis de, som sikringen, osse er brændt over, er det tænkeligt at spændingsregulatoren er defekt.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ulator.php
Brugeravatar
skalle1964
1. Rang
1. Rang

Taakkk for jeres oplysninger det er da et dejlig forum ;-) har lige min lille datter her i weekenden men vil da straks få kigget på det i næste uge og skal nok melde tilbage ;) rigtig go weekend ;)
Brugeravatar
skalle1964
1. Rang
1. Rang

Nå så fik jeg da skiftet spændingsregulatoren , ny blinklys relæ og ny 10 amper sikring men der er stadigvæk ingen lys :-( kun blink ,horn og selvstarter virker ja og bremselys :-) og pærene er ikke brændt af ???? det er en 30 scooter Pgo New Ligero :-) har også købt en multi meter men ved sku ikke lige hvordan den sorte og røde ledning skal sidde ??? og hvor man skal dreje knappen hen på for at måle volt batteriet ??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så drejer du knappen til højere end det du skal måle.
Så hvis batterier er på 12 volt jævnstrøm så drejer du den til 20 volt jævenstrøm.
=-tegnet betyder jævnstrøm, ~-tegnet betyder vækselstrøm, V-tegnet betyder Volt.
Besvar