omkring handikap plads
- thedkgamer94
- 5. Rang
- Køretøjer: PGO Hot 50 Den Nye Model
Re: omkring handikap plads
okay men hvorfor må vi så ikke køre på motervej hvis vi er motorkøretøjer? ehhe
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Fordi der er en minimumshastighed på 50 km/t på de veje .thedkgamer94 skrev:okay men hvorfor må vi så ikke køre på motervej hvis vi er motorkøretøjer? ehhe
- thedkgamer94
- 5. Rang
ops okay men ved du om man kan få en bøde for det med parking?Jps skrev:Fordi der er en minimumshastighed på 50 km/t på de veje .thedkgamer94 skrev:okay men hvorfor må vi så ikke køre på motervej hvis vi er motorkøretøjer? ehhe
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Skal jeg være ærlig, så tror jeg ikke at man får en bøde hvis man parkere en 30'r/45'r, på en handikapplads.Og jeg har intet hørt omkring parkeringsbøder til knallerter, på disse pladser. Jeg har så ikke i sinde, at prøve det af . Det må stå et eller andet sted i færdselsloven ang. knallerters parkering. Jeg kan så fortælle, at jeg har fået meget skældud af bilister, når jeg parkere i en "bilbås".thedkgamer94 skrev:ops okay men ved du om man kan få en bøde for det med parking?Jps skrev:Fordi der er en minimumshastighed på 50 km/t på de veje .thedkgamer94 skrev:okay men hvorfor må vi så ikke køre på motervej hvis vi er motorkøretøjer? ehhe
Det gør jeg, når der ikke er plads ved cykelstativer eller andre steder ved f.eks. Netto, Fakta, Lidl osv. TIl bilisterne siger jeg så at der intet sted i loven, står at jeg ikke må parkerer der. Desuden betaler jeg skat, så forbeholder mig ret til at gøre det. Så holder de som regel kæft .
- thedkgamer94
- 5. Rang
Skal jeg være ærlig, så tror jeg ikke at man får en bøde hvis man parkere en 30'r/45'r, på en handikapplads.Og jeg har intet hørt omkring parkeringsbøder til knallerter, på disse pladser. Jeg har så ikke i sinde, at prøve det af . Det må stå et eller andet sted i færdselsloven ang. knallerters parkering. Jeg kan så fortælle, at jeg har fået meget skældud af bilister, når jeg parkere i en "bilbås".Jps skrev:ops okay men ved du om man kan få en bøde for det med parking?Jps skrev:
Fordi der er en minimumshastighed på 50 km/t på de veje .
Det gør jeg, når der ikke er plads ved cykelstativer eller andre steder ved f.eks. Netto, Fakta, Lidl osv. TIl bilisterne siger jeg så at der intet sted i loven, står at jeg ikke må parkerer der. Desuden betaler jeg skat, så forbeholder mig ret til at gøre det. Så holder de som regel kæft .[/quote]
ahha fedt! tak for hjælpen