Hejsa
Jeg har lige købt mig en Peugeot SF2 brugt fra 07. Den har kørt efter speedo 10120 km.
Når jeg vil accelere op i fart, efter at have holdt stille i et lyskryds, så vil den ikke tage fart eller accelere. MEN efter et par meter med bundgas så accelerer den helt vildt.
Andre gange så kan den godt "dø" lidt under fart, hvor den ikke rigtigt kan accelere.
Hvad er grunden til dette`? ... Hvad kan der gøre for at udbedre det?
På forhånd tak!:)
Vh Theodor Eskesen
accelerationsproblemer med en SF2
- thesk3
- 4. Rang
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
- Køretøjer: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
- Kontakt:
Re: accelerationsproblemer med en SF2
Er der slet ikke nogen som ved hvad der er galt? ...
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11305
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: accelerationsproblemer med en SF2
Du kunne prøve og kontroller membranen under indsudningsstudsen og rense karburatoren og se om nålen sidder som den skal.
- thesk3
- 4. Rang
- Indlæg: 47
- Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
- Køretøjer: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
- Kontakt:
Re: accelerationsproblemer med en SF2
Er der nogle ting som jeg skal lægge specielt mærke til når jeg skal kontrollerer Membranen?scootergrisen skrev:Du kunne prøve og kontroller membranen under indsudningsstudsen og rense karburatoren og se om nålen sidder som den skal.
Har du skrevet noget hvordan sådan nål skal sidde? ...
Lige en strø tanke: kan varioén forårsage disse problemer?
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11305
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: accelerationsproblemer med en SF2
Kig at membranen holdt tæt og ikke er revnet. Hold den op mod en lampe.
Der sidder en clips som holder nålen nede, kunne måske være den sad løst. Tag stemplet op med nålen og se om du kan trykke den op, det skal du vist ikke kunne. Men det også bare et gæt.
Kan da godt være det er variatoren. Du kan jo prøve og kigge derind.
Der sidder en clips som holder nålen nede, kunne måske være den sad løst. Tag stemplet op med nålen og se om du kan trykke den op, det skal du vist ikke kunne. Men det også bare et gæt.
Kan da godt være det er variatoren. Du kan jo prøve og kigge derind.