Et godt råd?
Et godt råd?
Hej
Jeg købte en PGO scooter i juni og har været meget tilfreds - den har rullet ca 3000 km.
jeg har skiftet olie ved ca. hver 500 km og har indtil i går ikke haft problemer.
Nu oplever jeg at mens jeg kører så mister den trækkraft - pludselig kører den kun ca 30 kmt - efter et par min kommer den igen op på max.
Lørdag formiddag er afsat til at løse problemet, jeg tænkte der var nogle med et tid til hvor jeg skal starte med at fejlfinde?
På forhånd tak og god weekend .
Jeg købte en PGO scooter i juni og har været meget tilfreds - den har rullet ca 3000 km.
jeg har skiftet olie ved ca. hver 500 km og har indtil i går ikke haft problemer.
Nu oplever jeg at mens jeg kører så mister den trækkraft - pludselig kører den kun ca 30 kmt - efter et par min kommer den igen op på max.
Lørdag formiddag er afsat til at løse problemet, jeg tænkte der var nogle med et tid til hvor jeg skal starte med at fejlfinde?
På forhånd tak og god weekend .
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Et godt råd?
Hvad er det for en model ?
Er det en 4 takt motor siden du skifte olie ?
Er det en 4 takt motor siden du skifte olie ?
Re: Et godt råd?
Nej - en alm 2-takts PGO Hot Max
Det er sikkert ikke nødvendigt at skifte olie så tit, men det skader vel næppe
Det er sikkert ikke nødvendigt at skifte olie så tit, men det skader vel næppe

-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Et godt råd?
Det er kun på 4 takt at man af og til skal skifte motorolie.
På 2 takt skal motorolien ikke skiftes, men man skal blot fylde mere på efterhånden som det bliver brugt sådan at der altid er motorolie i olietanken.
Der er en olielampe der lyser når olietanken er ved at være tom.
Hvad har du gjort for at skifte olien ?
På 2 takt skal motorolien ikke skiftes, men man skal blot fylde mere på efterhånden som det bliver brugt sådan at der altid er motorolie i olietanken.
Der er en olielampe der lyser når olietanken er ved at være tom.
Hvad har du gjort for at skifte olien ?
Re: Et godt råd?
Vi snakker forbi hinanden
Jeg påfylder naturligvis olie i olietanken - den olie jeg skifter efter hver 500 KM er gearolien.

Jeg påfylder naturligvis olie i olietanken - den olie jeg skifter efter hver 500 KM er gearolien.
- MSJ1982
- 8. Rang
- Indlæg: 297
- Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
- Køretøjer: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering) - Geografisk sted: Lolland
Re: Et godt råd?
gear olien er et lukket system, så det er slet ikke nødvendigt at skifte der, der må godt være 3000 km imellem hvis ikke mere.
skifter faktisk kun når jeg skifter krumtap eller så noget.
Jeg tror godt det kan være din Cdi boks der driller, når du ikke oplever andre problemer.
skifter faktisk kun når jeg skifter krumtap eller så noget.
Jeg tror godt det kan være din Cdi boks der driller, når du ikke oplever andre problemer.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11436
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: Et godt råd?
Ja det er slet ikke nødvendigt og skifte gearolie så tit.
Nå men hvis den mister trækkraft så kunne det måske være fordi den ikke får benzin nok eller en løsforbindelse.
Prøv og kontroller stelforbindelsen, tændspole, cdi, tændrørshætte og rens og sørg for de har god forbindelse.
Rens tændrør.
Også rens karburatoren, specielt ved hoveddyse og strålerør og se at nålen sidder som den skal og låst fast.
Nå men hvis den mister trækkraft så kunne det måske være fordi den ikke får benzin nok eller en løsforbindelse.
Prøv og kontroller stelforbindelsen, tændspole, cdi, tændrørshætte og rens og sørg for de har god forbindelse.
Rens tændrør.
Også rens karburatoren, specielt ved hoveddyse og strålerør og se at nålen sidder som den skal og låst fast.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Et godt råd?
Gearolien på PGO kan tappes af, så derfor er det ikke et lukket systemMSJ1982 skrev:gear olien er et lukket system, så det er slet ikke nødvendigt at skifte der, der må godt være 3000 km imellem hvis ikke mere.
skifter faktisk kun når jeg skifter krumtap eller så noget.
Jeg tror godt det kan være din Cdi boks der driller, når du ikke oplever andre problemer.

- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: Et godt råd?
Enten er det en Hot50 (30'r) eller en Big Max (45'r)Chefen skrev:Nej - en alm 2-takts PGO Hot Max
Det er sikkert ikke nødvendigt at skifte olie så tit, men det skader vel næppe


Re: Et godt råd?
Jeg er klart bedst til regnskaber og tal - efter at jeg havde pillet ved den i morges så ville den slet ikke trække
Nu kører jeg den til forhandleren mandag så må de redde mig:-)
Det er i øvrigt en Big Max 45 som har kørt upåklageligt, lige indtil i forgårs hvor den ikke rigtig ville trække
jeg havde en idé om at luftfiltret mv skulle skiftes - det har jeg gjort uden held desværre
Nu kører jeg den til forhandleren mandag så må de redde mig:-)
Det er i øvrigt en Big Max 45 som har kørt upåklageligt, lige indtil i forgårs hvor den ikke rigtig ville trække
jeg havde en idé om at luftfiltret mv skulle skiftes - det har jeg gjort uden held desværre
