Varmeskjold mangler ?! Pgo big max 45

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
mrserious
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: PGO big max 45km/t

Varmeskjold mangler ?! Pgo big max 45

Ulæst indlæg af mrserious »

Hey

Har en big max 45, kørt ca 6000km. Ved intet om mekanik.

Men i dag da jeg havde kørt på den, og satte den igen, så jeg at varmeskjoldet ved udstødningen mangler. Altså det har jo været på ellers. Men kan det være "faldet af"? Eller er det virkelig blevet stjålet? Ville det være normalt at stjæle sådan et. Jeg ved 100% at jeg ik har kørt ind i noget.

Og sker der noget ved at køre videre uden?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Varmeskjold mangler ?! Pgo big max 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan godt falde af selv hvis boltene ryster sig løse eller der hvor de sidder på rustet så meget af det falder af.
Mit bagskjold på udstødningen er lidt faldet af og tidligere er der også røget bolte af den men hvor jeg opdagede i tide.
Også har jeg lige taget hovedskjoldet af fordi den til sidst kun hang i en bolt fordi de andre er holdere er rustet af.
Men hvis du kan huske hvor du kørte der hvor den må havde været røget af så kan du tage turen igen og se om den ligger i vejkanten.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Køretøjer: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Varmeskjold mangler ?! Pgo big max 45

Ulæst indlæg af balle »

mrserious skrev:Hey

Har en big max 45, kørt ca 6000km. Ved intet om mekanik.

Men i dag da jeg havde kørt på den, og satte den igen, så jeg at varmeskjoldet ved udstødningen mangler. Altså det har jo været på ellers. Men kan det være "faldet af"? Eller er det virkelig blevet stjålet? Ville det være normalt at stjæle sådan et. Jeg ved 100% at jeg ik har kørt ind i noget.

Og sker der noget ved at køre videre uden?
Navnet "varmeskjold" gir`jo næsten sig selv. Og den skal beskytte dig og andre mod at brænde sig på udstødningen, hvilket nok indimellem kan ske. Men køre videre uden er der ingen problemer med; så må folk og dyr og hvad ved jeg bare holde nallerne væk :x

Venligst Erik.
Besvar