speedfight 2 problem

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
neccc
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: Speedfight 2

speedfight 2 problem

Ulæst indlæg af neccc »

Hejsa alle sammen

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig, jeg har en speedfight 2 som jeg er ved at være godt træt af..Det der er problemet er at den har problemer i det lave område, tomgang skruen skal skrues helt ind for at den holder en normal tomgang og bladnings skruen skal næsten også være helt inden, og det er jo ikke normalt.. Men den holder fint tomgang ikke noget med den svinger op eller ned den er helt stabil, og den kan godt stå i 15min i tomgang uden at have problemer med det, så det virker ikke så falsk luft, alt er std på den.. når man giver gas så tøver den lidt som om den for hvor meget luft i forhold til benzin... men jeg har stort set skiftet alt nu..

Der er kommet nyt stempel i den, prøvet 2 cyl. nye pakninger, nyt tændrør,membran skiftet med en anden, karburator skilt ad og renset mange gange, choker skiftet, nyt luftfilter, en anden udstødning, en anden cdi prøvet, prøvet en større dyse 56-58, det er ord luft filter kasse osv.. og den køre sådan set godt, og den starter også fint, når den er kold er den bedre til at tage gassen.. men det er som om at tomgangs dysen skal være lidt større men kan se i begge de karburator jeg har er den sammen størrelse og der er fint hul igennem og det er jo normalt ikke noget man piller ved så tror ikke det er grunden til det her, så jeg håber meget der er nogle har et bud på hvad det kan være?

Tak

Peter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: speedfight 2 problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kontroller chokeren virker som den skal.
Når du renser karburatoren så skru både tomgangsdysen og luftskruen ud og rens dem og derinde hvor de sad i begge retninger, der er nogle meget små gange.
Sørg for de hele sidder tæt, indsugningsstyds, karburator, luftfilterkasse så der ikke kan komme falsk luft ind nogle steder.
Der er noget med man kan sprøjte noget på ude fra for at teste om det er tæt.
Brugeravatar
neccc
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: Speedfight 2

Ulæst indlæg af neccc »

Hej Scootergrisen

Først vil jeg lige rose dig for en helt fantastisk hjemmeside det er virkelig et flot stykke arb du har lavet...Og det er rigtigt godt skrevet.. så stort plus her fra :thumbup:

Jeg har prøvet det det med at tjekke chokeren uden held.. og alt ser fint og tæt ud..men kunne være jeg skulle prøve det der med at sprøjte start-diesel rundt omkring og se hvor den reagere på det.. men ved du om hvis der nu er en simmerring nede i blokken der har det dårligt om den så også vil kunne lave det her nummer? Jeg synes normalt når man har sådan en fejl så svinger den op og ned i tomgang... men den her er helt rolig og stabil som om den bare ikke kan justeres højere op i tomgang..

Peter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Takker.

Jeg ved ikke så meget om simmerringe.
For mig lyder det som om at den får for lidt benzin (for meget luft) når tomgangsskruen skal skrues helt ind.
Besvar