scootergrisen skrev:Nu har jeg ikke haft en men 20.000 kroner svare vel til kvaliteten ligesom 6000 kroner svare til kvaliteten på en Baotian.
Ok, kan se at prisen faktisk er faldet. Så de 5.000kr man i nogle tilfælde betaler ekstra i.f.t. en anden italiener, eller for den sags skyld en japaner, må jeg vel tillægge modellen? Dyrere er modellen i hvert fald, og kvaliteten er vel næppe bedre end andre italienske (europæiske), japanske, taiwanesiske og sydkoreanske mærker? Vel, jeg køber nok ikke èn, men charmerende er den
Vespa Primavera blev præsenteret på EICMA 2013 som efterfølgeren til Vespa LX [1], der allerede optrådte flere gange foran billeder af prototyper på internettet. Vespa Primavera er baseret på Vespa LX og Vespa 946 og er udstyret med to 50 cm ³ -, en 125 cc - og en 150 cc motor med Variomatikgetriebe rådighed [2]. Det har en nydesignet, selvbærende karrosseri er fremstillet af stålplade, som er langt større end Vespa LX, men alligevel meget adræt og er især velegnet til transport i byer og korte afstande. Men den 11-tommer chassis tilbyder også tilstrækkelig stabilitet under lange ture. Det store opbevaringsrum under sædet, som er elektrisk åbnes og rummet i benet skjold gør dem også meget velegnet til daglig brug.
Vespa Primavera vil blive tilbudt i 2013 i handelen.
balle skrev:..er der noget ud over det ikoniske der berettiger den høje pris?
Ja, selve navnet får man nok lov at betale en pæn procentdel af, men måden de laver deres stel med hele pladestykker samlet til en "hul skal", må være med til at hæve prisen frem for de almindelige svejsede rør rammer. Det skulle give en ramme der er Meget stivere og hårdere med bedre køreegenskaber til følge.
Men altså, 20.000+
Det er ikke kun navnet der er nyt. I følge Piaggio-group er Primavera en helt ny model med andre dimensioner, motorer mm.
Og læste lige et sted: Det gamle navn Primavera fra 68, er bla. genoptaget fordi den har samme dimensioner som den første Primavera. http://www.piaggiogroup.com/en/archive/ ... -primavera
Og godt ser den altså ud! Stadig tro mod de gamle former, samtidig fast og top-moderne i sit udtryk.
Mon egenlig ikke en moderne Vespa bare er toppen af poppen inde for scootere, som scooternes Rolls Royce?
Det virker ihvertfald som om de på mange punkter er langt foran de fleste.
Jeg er vist lige blevet små-forelsket i hende Primavera der..
30-vespa-primavera-150.png (118.61 KiB) Vist 4302 gange