scooteren trækker kun når man sidder bagerst på sæddet
Re: scooteren trækker kun når man sidder bagerst på sæddet
Så har jeg kigget ennu en gang der er ikke løse forbindelse eller ir nogen steder,
Har kigget på koblingen igen, den har været rengjort slebet osv.
Kan se den glider den er sort og helt blank igen.
Tænker på at købe en ny.
Har kigget på koblingen igen, den har været rengjort slebet osv.
Kan se den glider den er sort og helt blank igen.
Tænker på at købe en ny.
-
- 15. Rang
Hvad for en glider ?
Koblings bakkern
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Fabika70 skrev:Koblings bakkern
Du skal kun skifte koblingsbakkerne, hvis de er slidt ned. F.eks hvis der kun er 1-2 mm tilbage, af bakkerne. At de er glatte, er ret normalt. Du kan jo skifte fjedrene til en start, istedet.
ingen dårlige forbindelser vario og kobling ok, kaburator ok, strøm ok, ingen plokerede bremser, ventiler ok.
hvad er der så tilbage hmm måske, kan det være slidte stemplringe den kan ikke faktisk ikke trække mere kun i ryk og bare det går lidt op kan den slet ikke trække, når det går opad og man holder den med gassen kan den finde på at kive et knald hvor den
lige mister trækket.
så jeg tænker cylinder, stempl eller ringe ?
hvad er der så tilbage hmm måske, kan det være slidte stemplringe den kan ikke faktisk ikke trække mere kun i ryk og bare det går lidt op kan den slet ikke trække, når det går opad og man holder den med gassen kan den finde på at kive et knald hvor den
lige mister trækket.
så jeg tænker cylinder, stempl eller ringe ?
Er din scooter ikke en 4-takter fra Kina? Prøv med en ventiljustering evt. Hørte fra en mekaniker, at kinøjser-scootere hurtigt kunne gå ud af justering.
Venligst Erik.
Venligst Erik.
hvad der er skiftet : cylindre, stempel, stempelringe, kaburator, vario, ruller, kobling komplet med skiver, rem.
hvad der justeret : kaburator, ventiler.
hvad der er tjekket : hele lednings nettet, alle stik, alle stel forbindelser, benzin dæksel, benzin pumpe.
tror efter hånden kun det kan være en simring eller en utæthed i motor, tror jeg skifter hele motoren.
har ikke rigtig andre ideer tilbage....
hvad der justeret : kaburator, ventiler.
hvad der er tjekket : hele lednings nettet, alle stik, alle stel forbindelser, benzin dæksel, benzin pumpe.
tror efter hånden kun det kan være en simring eller en utæthed i motor, tror jeg skifter hele motoren.
har ikke rigtig andre ideer tilbage....
-
- 15. Rang
Lav eventuelt en video hvor du prøver og gøre forskellige ting.
Så er det løst, føler mig en smule flov, efter jeg stortset har prøvet at skifte alt fra min reservedels scooter, og sidste ende gjorde klar til at skifte selve motoren,så skete det jeg fandt den, den løse forbindelser selv om jeg har været igennem hele el nettet et par gange.
Det var den grønne tykke stel ledning der går fra bolten under starteren bag karburatoren og går til højre hen langs stellet og bliver fastgjort på stellet under fodpladen ved siden af batteri kassen. Der inde var den løs....
LOL
Tak alle indlæg og hjælp
Det var den grønne tykke stel ledning der går fra bolten under starteren bag karburatoren og går til højre hen langs stellet og bliver fastgjort på stellet under fodpladen ved siden af batteri kassen. Der inde var den løs....
LOL
Tak alle indlæg og hjælp
-
- 15. Rang
Fedt du fandt fejlen.
Hvad var der sket var den rustet fra hinanden eller var skruen løs eller hvorfor havde den ikke forbindelse ?
Hvad var der sket var den rustet fra hinanden eller var skruen løs eller hvorfor havde den ikke forbindelse ?