Scooter går ud

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jay5
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. februar 2012 10:48
Scootere: Neos

Scooter går ud

Ulæst indlæg af jay5 »

Hejsa,

Vi har købt en Yamaha Neos 02', den kører egentligt fint nok, dog går den periodisk ud og vil ikke starte igen. Lyset i det det elektroniske instrumentbræt forsvinder selvom der nøglen er drejet til tænding, og der er ikke nogen gnist på tændrøret. Når den så har stået lidt vil den starte igen, kan dog ikke helt finde ud af om det er fordi jeg har ladet batteriet lidt (5-10min), eller det bare er tilfældigt. Umiddelbart er det jo nok elektrisk, men hvor, nogen der har et forslag.

Mvh

Jacob
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter går ud

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og sprøjt noget låsesmørermiddel ind i tændingslåsen og brug låsen nogen gange med nøglen så du er sikker på den fungere godt.

Eller når der ikke er strøm på så prøv og drej til OFF også hurtigt/hårdt til ON. Det kan være tændingslåsen ikke får så god forbindelse når man drejer langsomt.
Brugeravatar
jay5
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. februar 2012 10:48
Scootere: Neos

Re: Scooter går ud

Ulæst indlæg af jay5 »

det prøver jeg

Har et andet lille problem. Den har det med at sætte ud når man kører fuld gas, kan kører et stykke tid med fuld, så er det li'som den dør, hvis man så slipper gashåndtaget og giver gas igen, ører den fint igen, ved start kan den også nogen gange ha' lidt svært ved at tage gas. Den har specielt tendens til at gøre det ned ad bakke.
Brugeravatar
onkelroar
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 208
Tilmeldt: 27. september 2011 12:53
Scootere: Giantco G-buddy 13000 km

Re: Scooter går ud

Ulæst indlæg af onkelroar »

Hvis motor kører fint rundt når du prøver at starte er det med stor sandsyndlighed ikke dit batteri det er galt med. Hvad det er kan godt være lidt svært at svare på. Men det kunne godt lyde lidt som om det er noget med stel?

Prøv at tjekke om alle kabler sidder som de skal, og ikke mindst om der er ordenlig stel forbindelse. Alternativt kan du prøve selv at sidde et ekstra stelkabel på den.

Fra minus på batteri til stellet på scooteren
Brugeravatar
holmekenneth
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. februar 2012 16:53
Scootere: silver sport peugeot,

Re: Scooter går ud

Ulæst indlæg af holmekenneth »

hej have det samme problem det med den går ud når den starter, jeg gik ned til en knallert mekaniker, efter nogle timer hade de lavet det, så prøv at går ned til en knallert mekaniker, jeg skulle af med 491kr for det;) får de tog nyt benzin på og miljø og deres timeløn, og den er som ny nu;)
Besvar