GIantco Sprint tuning

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
crowley
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. maj 2011 11:55
Scootere: Giantco Sprint Sport

GIantco Sprint tuning

Ulæst indlæg af crowley »

Hej!

Jeg har en sælger på min Giantco Sprint Sport og han vil gerne have den tunet før købet.
Hvilke muligheder for tuning er der på den?
SKAL man købe nye dele for at tune den?

Mvh. Crowley
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: GIantco Sprint tuning

Ulæst indlæg af Jps »

Du kan fjerne diverse begrænsninger på den,, så render den vel 50-55 km/t Hvis der skal mere fart på, skal der investeres i tunsæt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: GIantco Sprint tuning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ville også sige at du skulle starte med at fjerne begrænsningerne.
Det kan jo være det er nok for ham og det er det han vil have.

Ellers kan man købe et sæt med større cylinder.
Motoren er på 50 ccm som standard.
Så kan du sætte 70 ccm eller 90 ccm på istedet for.
Brugeravatar
crowley
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. maj 2011 11:55
Scootere: Giantco Sprint Sport

Re: GIantco Sprint tuning

Ulæst indlæg af crowley »

Så hvis jeg skal fjerne begrænsninger....

Hvor sidder de begrænsninger? :)

Undskyld hvis jeg spørger dumt men jeg ved ikke sygt meget om det her:P
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: GIantco Sprint tuning

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Brugeravatar
hmorten
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 68
Tilmeldt: 24. maj 2011 21:07
Scootere: PGO Hot 50 2004
PGO Hot 50 2008
Yamaha fs1 1979 4 gear
Suzuki DM50 Samurai 1991
Suzuki DM50 Samurai 1988
Piaggio Liberty 50 2006
Piaggio Fly 50 2011
Vespa Ciao
Kontakt:

Re: GIantco Sprint tuning

Ulæst indlæg af hmorten »

tunsæt er ikke en god ider jeg har prøv med en de hole ikke til det men vis man sæt tunsæt så nå man at blive god til at lave motor på den


vis det er mig så sat jeg ikke det på
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: GIantco Sprint tuning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan starte med at fjerne ringen mellem de forreste remskiver.
Det er nok den begrænsning der giver den største forskel.
Billede

Også kan man købe en ubegrænset CDI boks.
Jeg ved ikke om man kan gøre din CDI boks ubegrænset uden at købe en ny det kan man på nogen scootere men har ikke hørt om det på Giantco Sprint.

Også sidder der sikkert sådan en tragt i luftfilterkassen du kan fjerne.
Billede
Fjerner du den tragt skal du også sætte en større hoveddyse i karburatoren.
Billede
Jeg ved dog ikke hvad hoveddyse størrelse du skal bruge når du har fjernet tragten men den skal være lidt større.

Men start med variator, så CDI og se om det er nok.
Også prøv med tragt og hoveddyse og se om det er nok.
Jeg tror ikke der er andre begrænsninger end dem på Giantco Sprint.
Besvar