Hej!
Jeg har en sælger på min Giantco Sprint Sport og han vil gerne have den tunet før købet.
Hvilke muligheder for tuning er der på den?
SKAL man købe nye dele for at tune den?
Mvh. Crowley
GIantco Sprint tuning
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: GIantco Sprint tuning
Du kan fjerne diverse begrænsninger på den,, så render den vel 50-55 km/t Hvis der skal mere fart på, skal der investeres i tunsæt.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11434
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: GIantco Sprint tuning
Så hvis jeg skal fjerne begrænsninger....
Hvor sidder de begrænsninger?
Undskyld hvis jeg spørger dumt men jeg ved ikke sygt meget om det her:P
Hvor sidder de begrænsninger?

Undskyld hvis jeg spørger dumt men jeg ved ikke sygt meget om det her:P
- hmorten
- 5. Rang
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: 24. maj 2011 21:07
- Køretøjer: PGO Hot 50 2004
PGO Hot 50 2008
Yamaha fs1 1979 4 gear
Suzuki DM50 Samurai 1991
Suzuki DM50 Samurai 1988
Piaggio Liberty 50 2006
Piaggio Fly 50 2011
Vespa Ciao - Kontakt:
Re: GIantco Sprint tuning
tunsæt er ikke en god ider jeg har prøv med en de hole ikke til det men vis man sæt tunsæt så nå man at blive god til at lave motor på den
vis det er mig så sat jeg ikke det på
vis det er mig så sat jeg ikke det på
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11434
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: GIantco Sprint tuning
Du kan starte med at fjerne ringen mellem de forreste remskiver.
Det er nok den begrænsning der giver den største forskel.

Også kan man købe en ubegrænset CDI boks.
Jeg ved ikke om man kan gøre din CDI boks ubegrænset uden at købe en ny det kan man på nogen scootere men har ikke hørt om det på Giantco Sprint.
Også sidder der sikkert sådan en tragt i luftfilterkassen du kan fjerne.

Fjerner du den tragt skal du også sætte en større hoveddyse i karburatoren.

Jeg ved dog ikke hvad hoveddyse størrelse du skal bruge når du har fjernet tragten men den skal være lidt større.
Men start med variator, så CDI og se om det er nok.
Også prøv med tragt og hoveddyse og se om det er nok.
Jeg tror ikke der er andre begrænsninger end dem på Giantco Sprint.
Det er nok den begrænsning der giver den største forskel.

Også kan man købe en ubegrænset CDI boks.
Jeg ved ikke om man kan gøre din CDI boks ubegrænset uden at købe en ny det kan man på nogen scootere men har ikke hørt om det på Giantco Sprint.
Også sidder der sikkert sådan en tragt i luftfilterkassen du kan fjerne.

Fjerner du den tragt skal du også sætte en større hoveddyse i karburatoren.

Jeg ved dog ikke hvad hoveddyse størrelse du skal bruge når du har fjernet tragten men den skal være lidt større.
Men start med variator, så CDI og se om det er nok.
Også prøv med tragt og hoveddyse og se om det er nok.
Jeg tror ikke der er andre begrænsninger end dem på Giantco Sprint.