Kymco Agality 50

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af N.Blu »

Hej
Jeg og min Kymco har været i et forhold siden 2009/1852 km. Nu knapt 18000 km.
Det er hovedsageligt søndagsture/flot vejrs ture. Jeg gider ikke køre scooter i regn og blæst!
Så, jeg bruger den ikke til og fra arbejde. Det kan jeg heller ikke! Denne maskine har kun 'en skavank, vil ikke starte i fugtigt vejr!
Med hjemsted Randers, har jeg kørt mit område godt igennem!
Mit bedste turområde er Mols bj. hvor hjelmen ryger af og Kymcoen trilrer sagte rundt på skovstierne. Men har også vært på Fur, Skive, Viborg/Hald sø, Silkeborg/Himmelbjerget, rundt om Mariager fj., og Udbyhøj/Sødring, osv.
Fra jeg overtog den, har jeg selv sørget for vedligehold, altså olieskift, rulle skift, udskiftning af hele rulle huset, pga. de små plastskiver var smuldret, og med store skrabemærker metal mod metal. lydpotten fik jeg hjælp til. Jeg fik ret hurtigt monteret vindspejlet, som er uundværligt for mig!
Så, bortset fra fugt gener, har jeg aldrig haft problemer med Denne maskine. Jeg kan nok ikke undvære det behagelige rygstøtte. Det bliver man afhængig af. Derfor blev jeg også skuffet over forhandleren i Randers, da han faktisk ikke ville sælge mig en ny. Han påstår Kymco kvaliteten ikke står mål med det øvrige marked, så som Hot 50, som han hellere ville sælge mig.
Men, megen økonomi er der ikke i 2 takt, og så er der væsentlig mere støj og miliø hensyn at tænke på. Dog, kan en PGO vist altid starte!
Jeg er interesseret i andre Kymco Agility rytteres erfaringer, for har tænk mig at skifte til ny inden 20000 km.
N.Blu
Vedhæftede filer
DSC_0262.jpg
Senest rettet af N.Blu 21. august 2016 16:18, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Dårlig elektrisk forbindelse kan vise sig i fugtigt vejr så det er muligvis derfor du har problemer med at starte i fugtigt vejr.
Se https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... orbindelse
Kig efter grønt i diverse steder.
Jeg har på kun Kymco Super 8 haft dårlig forbindelse ved sikringer, tændrørskablet, generatorstikket, tændingslåsen og CDI-stikket så tjek de ting og rens.

Hvis forhandleren ikke ville sælge dig en Kymco er det vel fordi de ikke forhandler Kymco.
Ellers ville det være lidt mærkeligt at forhandle noget man helst ikke vil sælge. Med mindre man har haft så mange problemer med det mærke at man er ved at få væk fra det.
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af N.Blu »

Ja, det forholder sig også sådan, at han skal bestille hjem, og det talte han en del udenom, ved at fortælle avancen kun er få kr. Så der skal ikke megen service til, før han mister på at gøre handelen!
Ja, jeg har fået skiftet et kabel, tror det var tændingskablet! Ved den gennemgang så der ikke ud til at være tæring på nogen forbindelser. Men men, den kører jo fint, når vejret er til langtur!
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3551
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af Jps »

N.Blu skrev:Ja, det forholder sig også sådan, at han skal bestille hjem, og det talte han en del udenom, ved at fortælle avancen kun er få kr. Så der skal ikke megen service til, før han mister på at gøre handelen!
Ja, jeg har fået skiftet et kabel, tror det var tændingskablet! Ved den gennemgang så der ikke ud til at være tæring på nogen forbindelser. Men men, den kører jo fint, når vejret er til langtur!
Advancen er også få kroner på en 2takter. Forhandlerne lever af reperationer og reservedelssalg ikke selve salget af scooteren. En Hot50 kører max 25-30 km/l mod en 4takters 40-50 km/l. Min Super8 kører 46 km/l. Og så det er ikke op til forhandleren, at bestemme hvad du vil købe, hvis han kan bestille en hjem til dig. Men ellers gør som Scootergrisen skriver, så tror jeg problemet forsvinder.
Brugeravatar
1234
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 19. juli 2016 13:10
Scootere: Honda NSC Vision 50 4T 2015
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af 1234 »

Jeg ville finde et andet sted at handle, den sælger virker træls.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af Katana »

Prøv turen om Randers fjord også, den tur kører jeg ofte.

Er det verners scooter service i Vestergade, der ikke vil sælge dig en ny Kymco ? - så vidt jeg ved forhandler han ikke Kymco.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af Kymconørden »

N.Blu skrev: Denne maskine har kun 'en skavank, vil ikke starte i fugtigt vejr!
Hej.
Du burde lige prøve at tage CDIboksen med ind et tørt og varmt sted og se om den vil starte i fugtigt vejr med en tør CDIboks.
Det var sådan jeg selv opdagede at Kymcoens CDiboks var ved at være slidt op.
Tænk hvis du kunne opleve det samme :clap:
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af N.Blu »

Hey Katana, Den tur kørte jeg her i foråret, på fjordens og kystens dag. Tror det var 18. maj. Gratis over med færgen, men så var der pirater som raslede med bøssen, støt Fjordmiljøet, så det gik lige op! Men en herlig tur rundt.
PS: Billeddata siger 22. maj
Kymconørd, Det med Cdi boksen vil jeg da prøve. Har faktisk også en ubegrænset boks liggende. Bruger den dog aldrig! Jeg er træt af at suse med 70 - 85 km.t. i medvind, og 40 - 45 km. t. den anden vej! Men, jeg kan jo prøve at starte op med den Cdi på en fugtig morgen.
Forhandleren. Ja det er Harry's motorservice på Grenåvej. Jeg kunne godt få ham til at bestille en Kymco hjem til mig, men jeg blev klar over hvor dum jeg er, hvis jeg virkelig gjorde det. Altså i han øjne!
Vedhæftede filer
DSC_0312.jpg
Senest rettet af N.Blu 14. august 2016 16:05, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af N.Blu »

Kjp skrev:
N.Blu skrev:Ja, det forholder sig også sådan, at han skal bestille hjem, og det talte han en del udenom, ved at fortælle avancen kun er få kr. Så der skal ikke megen service til, før han mister på at gøre handelen!
Ja, jeg har fået skiftet et kabel, tror det var tændingskablet! Ved den gennemgang så der ikke ud til at være tæring på nogen forbindelser. Men men, den kører jo fint, når vejret er til langtur!
Advancen er også få kroner på en 2takter. Forhandlerne lever af reperationer og reservedelssalg ikke selve salget af scooteren. En Hot50 kører max 25-30 km/l mod en 4takters 40-50 km/l. Min Super8 kører 46 km/l. Og så det er ikke op til forhandleren, at bestemme hvad du vil købe, hvis han kan bestille en hjem til dig. Men ellers gør som Scootergrisen skriver, så tror jeg problemet forsvinder.
Ja, Advancen er nok den samme, men som han siger, der skal ikke ret megen ekstra service til for at han mister kroner! Deraf forstår jeg, der må være flere forhold som kan ødelægge regnskabet.
En totalt neddrosle t Scooter, som scootere til det danske marked jo er, har jo ikke megen chance for at gå godt i maskinen! Måske der er flere problemer med 4 t. maskiner. Jeg overtog min fra godt 1800 km. så jeg har ikke erfaring med helt ny!
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Kymco Agality 50

Ulæst indlæg af Supercharger »

Måden man har neddroslet scooterne på er skammeligt.
Forstået på den måde, at motor pines unødigt (meget høj omd.) og slides hurtigt med øget brændstofforbrug (tvungen lav gearing).
Da jeg fjernede glidebøsning begrænsningen i transmissionen. Gik motoren langsommere og komfortabelt og Langt bedre økonomi. (ved 45km/t). ;)

Indrømmer dog (hvis man tager politi kasketten på) hvordan man skulle begrænse en scooter på en god måde aht. til holdbarhed og økonomi. :?:

Mit forslag til Christiansborg, er at kigge sydpå i EU og se hvordan andre EU borgere kan håndtere en ubegrænset scooter.
(tror ikke på at ulykke statistikken er ret meget højere herhjemme) ;)

Undskyld til trådstarter, min lille afsporing i din tråd. ;)
Besvar