Giantco Sprint startproblem.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Martinscooter
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Giantco Sprint

Giantco Sprint startproblem.

Ulæst indlæg af Martinscooter »

Hejsa SG.
Jeg har erhvervet en Giantco Sprint, eller rettere, dens kinesiske tvilling, en Yiying Stranger 50.
Da jeg købte den, fik jeg at vide at den havde stået stille i ca. et år, og derfor var batteriet blevet afladet, og den kunne ikke starte.
Jeg købte så et nyt batteri til den, tappede den årsgamle benzin, samt fyldte nyt benzin og olie på.
Da kom jeg da lidt længere. Den vil blinke, hornet virker og baglygten tænder når man drejer nøglen om.
Men den gider stadigvæk ikke starte. Når jeg tænder for elstarten, pruster den i de obligatoriske 1-2 sekunder, men derefter ingenting.
Jeg har tjekket og rengjort tændrøret, og den slår da også en gnist, så jeg forstår absolut ikke hvad der skulle være galt med den?

Nogle forslag? :)
Tak på forhånd!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Giantco Sprint startproblem.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Virkede den før den blev sat til at står i et år ?
Prøv og snart med tidligere ejer det kan være personen ved noget.

Ellers prøv og hold hånden for luftfilteret mens du starter og se om det hjælper og giv gas mens du prøver og starte den.
Bliver tændrøret vådt af benzin ?
Du kunne prøve og se om der kommer benzin til karburatoren og rense den med karburatorrens eller trykluft.
Der er en masse små huller og gange i karburatoren hvor gammel benzin vist godt kan sætte sig.
Brugeravatar
Martinscooter
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Giantco Sprint

Re: Giantco Sprint startproblem.

Ulæst indlæg af Martinscooter »

scootergrisen skrev:Virkede den før den blev sat til at står i et år ?
Prøv og snart med tidligere ejer det kan være personen ved noget.

Ellers prøv og hold hånden for luftfilteret mens du starter og se om det hjælper og giv gas mens du prøver og starte den.
Bliver tændrøret vådt af benzin ?
Du kunne prøve og se om der kommer benzin til karburatoren og rense den med karburatorrens eller trykluft.
Der er en masse små huller og gange i karburatoren hvor gammel benzin vist godt kan sætte sig.
Jeg spurgte netop ind til om scooteren havde andre mangler jeg skulle fokusere på, hvortil hun svarede at det vidste hun ikke.
Jeg har prøvet at give gas når jeg starter den, der sker intet.
Det kunne godt være en mulighed med benzinen der havde tilstoppet kaburatoren. Den tidligere ejer havde den nemlig
stående med en hel dunkfuld benzin på i det år den havde været inaktiv. Da jeg tappede benzinen, var det også helt orange.
Besvar