Brugt scooter og om at få nummerplade på uden at have papir

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Brugt scooter og om at få nummerplade på uden at have papir

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er flere og flere der spørger om hvordan de får nummeplade på en brugt scooter de har købt uden papir.

Det vil jeg gerne skrive noget om på hjemmesiden.

Så hvis du har købt en brugt scooter uden papir og det har lykkedes dig og få de nødvendige papir og at få nummerplade på så vil jeg gerne høre præcist hvordan du gjorde trin for trin.
---
8. Rang
8. Rang

Re: Brugt scooter og om at få nummerplade på uden at have pa

Ulæst indlæg af --- »

Det har jeg jo en frisk erindring om, da jeg købte den her 30ér E-Buddy, som der jo skal være en reg. attest til, da den er fra 2011.

Ham jeg købte den af, havde ingen papirer, og Politiet oplyste den ikke var stjålet, Så jeg mente jo alt var i orden. Jeg anede ikke der skulle være en reg. attest på knallert 30ér, og det skal der når den er fra juli 2006 > (Nummerplade vidste jeg godt der skulle på den).

1. Jeg kontaktede politiet, som henviste til SKAT
2. SKAT ville ikke oplyse navn og adresse/Tlf. nr på den seneste registrerede ejer, men de kontaktede dog så vedkommende, som skulle
udfylde en blanket 21056 Ansøgning om erstatnings attest http://www.skat.dk/blanketter/21056.pdf
3. SKAT sendte så blanketten til vedkommende, som var den seneste registrerede ejer, Den underskrev han så og sendte den så retur til SKAT, som sendte den til mig (Efter 4 uger, men da havde jeg opgivet og købt et andet stel, tålmodighed er ikke mig..)
4. Den underskrevne blanket tager du så med til SKAT eller en nummerplade ekspedition, som udleverer pladen.

I den forbindelse kan jeg så oplyse at man ikke længere skal have en Forsikringsbevis med, man ringer bare til det forsikrings selskab man nu har, og de ordner det hele online. Når du så henter pladen skal man heller ikke længere udfylde en masse papirer, det gør de på computeren, og henter også de samme oplysninger du gav til forsikringsselskabet, via computeren. Det har aldrig været nemmere.
20120905_162731.jpg
Besvar