Størrelse på kilrem

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
pehrmo
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. juni 2012 22:51
Scootere: SYM ORBIT 50
GIANTCO STEALTH

Størrelse på kilrem

Ulæst indlæg af pehrmo »

Hej Scootergrisen.
Jeg har en SYM ORBIT 50 der har kørt godt 8500 km der har flået min kilrem til snore og gummistykker, EN SØNDAG hvor jeg skulle ud og fiske hornfisk, :yikes: så jeg satte en kilrem på, som jeg havde skiftet på en GIANTCO STEALTH efter 10 000 km. Den er i udemærket stand, men jeg skal have en ny. Jeg ved at den skal have målene 723 18 30, men jeg har surfet på nogle tyske hjemmesider der alle anbefaler en der har målene 18x743 og henviser til at originalen er 18x736 men at 743 skulle være perfekt ! Ville jeg have fordele ved at sætte en 18x743 på, og ville det være lovligt i danmark, eller anset som konstruktive ændringer, og dermed ulovligt ? God sommer herfra.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Størrelse på kilrem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis det var mig ville jeg købe en original hos en Sym forhandler.

Her står "723-18-30-8" og "1B01BE201" :
http://webshop.maxmc.dk/produkter/100-d ... 723183085/
Brugeravatar
pehrmo
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. juni 2012 22:51
Scootere: SYM ORBIT 50
GIANTCO STEALTH

Re: Størrelse på kilrem

Ulæst indlæg af pehrmo »

Det ville jeg normalt også gøre, men der hvor jeg har købt scooteren, CYKEL PEDERSEN i Svendborg, har fået en ny mekaniker som tager røveren på kunderne, bl.a mig ! Jeg var 23/12 inde og få stillet ventilerne ( Troede jeg. Og betalte jeg for. 1/2 time = 280,- kr ) hvilket han ikke gjorde ! 14 dage senere fik jeg det gjordt ved en anden mekaniker, som gav mig ret i at topstykket aldrig havde været af siden fabrikken ! Det eneste den anden mekaniker havde gjort, var at stille min tomgangsskrue lidt op. Ikke andet ! Om det er med Leif Pedersens viden og velsignelse eller ej, er mig ligegyldigt ! Jeg handler aldrig der mere ! Og jeg gider ikke køre til Odense efter en ! Jeg kan købe en hos Scooter Martin i steddet for, selv om han ikke er MÆRKEMEKANIKER ! Han er billig og ærlig og nystartet, så ham handler jeg med fremover ! Jeg undrede mig bare over forskellen i Tyskland og Danmark og ville høre om nogen vidste hvorfor ! Men tak for linket og god vind.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Størrelse på kilrem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

pehrmo du kan eventuelt skrive om din oplevelse under Snak om forhandlere.

Jeg har tilføjet Cykel pedersen på kortet : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... anmark.php
Besvar