kortslutning

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
LeonErdmann
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: ny indkøbt meget brugt giantco sprint sport fra 2006 mener jeg,købt for 300kr fordi den ikke ville starte.

kortslutning

Ulæst indlæg af LeonErdmann »

hey drenge og piger.

har købt en giantco sprint af en mc forhandler,den er godt brugt og har været styrtet så nogen ledninger blev kabbet af skjoldet,nøgle er knækket så jeg skal kortslutte den for at starte MEN er det kun rød og sort der skal sættes sammen??? kan nemlig ikke få lortet i gang...

håber på hjælp... :twisted: :twisted:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: kortslutning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det ser sådan ud i eldiagrammet.

Men du skal nok samle alle de ledninger som er blevet kappet først ellers kan det være de laver kortslutning så der er noget der går i stykker eller sikringerne springer.

Du kan lodde ledningerne sammen det nok bedst.

Men hvis du har givet 300 kroner for scooteren hos en MC forhandler så er der nok en rimelig stor chance for at du kommer til at give mange penge i reservedele før den kommer til at køre ordentligt.

Nyt låsesæt med nøgler koster 399,- hos T Hansen og man kan vist ikke nøjes med at købe tændingslåsen alene.

Hvis den har væert skadet så prøv og kontroller om forgaflen eller stellet er bukket.

Det lidt ærgeligt hvis du bruger en masse tid og penge på at lave den og den aldrig kommer til at køre ordentligt alligevel.
Brugeravatar
LeonErdmann
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: ny indkøbt meget brugt giantco sprint sport fra 2006 mener jeg,købt for 300kr fordi den ikke ville starte.

Ulæst indlæg af LeonErdmann »

tak for svar der er intet der er skævt de ville bare ikke sætte den i stand kender dem så derfor prisen de ville ha haft 1500 for den,motor er os fejlfri,har købt låsesæt dags dato så det kommer til at se pænt ud igen,smiler,skal lige siges JEG FIK PAPIRE PÅ DEN OGSÅ så den er ikke stjålet bare godt "smadret"
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ok du kan eventuelt tage billeder og vise i Dig og din scooter mens du laver den.
Og hvis den har stået i lang tid så skal du muligvis have et nyt batteri hvis det ikke kan holde opladningen det gamle.
Og ville nok være en god ide og skifte motorolien og eventuelt gearolien hvis du ikke ved hvor længde den har kørt med det gamle.
Besvar