Hejsa,
Jeg er ejer af en Bella Cnen 25 km i timen.
Jeg har rodet en del med den for at få den til at køre lidt hurtigere, men den er ikke meget for det. Jeg har prøvet flere forskellige at de normale ting som det med ledninved vario, samt ringen (som ikke var der) og nu har jeg så set på færdselsstyrelsens side at det er CDI der er blokkeringen.
Hvordan finder jeg så ud af hvilken en jeg skal bruge for at få lidt mere power på.
Jeg har faktisk prøvet nogle forskellige. Men den ene jeg har prøvet så kan den slet ikke starte, en anden gør at den hopper afsted...... så please kom med et godt råd. Den har jo rimelig meget at skulle have sagt. Jeg mener også at der er en der har været skyld i at lyset ikke virkede.
Stikket på cdién er 2 delt. en med 4 ledninger og en med 2 ledninger.
Taaaak
Jan
CDI
- silversand
- 6. Rang
- Køretøjer: Baotian 30+45kmt (ophugget/sælges)
Siamoto Birdie 50 (renoverings projekt) - Geografisk sted: 8620 Kjellerup
Re: CDI
Det er en lidt mere tricky en, har ikke set nogen sider der sælger dele til en Bella, men eftersom det er en 25km/t, vil jeg gå ud fra at det er en 4 takter (kineser) så mon ikke cdi'en passer fra en af de andre kinesere.
Du kan evt. prøve at tage et billede af cdien's stik, og skrive hvilken farve ledning der sidder hvor, så kan det være der er nogle der ved om en giantco/baotian eller anden cdi passer på.
Du kan evt. prøve at tage et billede af cdien's stik, og skrive hvilken farve ledning der sidder hvor, så kan det være der er nogle der ved om en giantco/baotian eller anden cdi passer på.
-
- 15. Rang
Hvis der ikke er nogen ring mellem de forreste remskiver så check at den ikke er begrænset på andre måder i variatoren.
Mens variatorskjoldet er taget af så prøv og giv fuld gas og lad den køre så hurtigt som den kan og se om kileremmen kan køre helt op i de forreste remskiver.
Prøv og kig på begrænsninger også sammenlign med din egen scooter og se om du kan finde nogen begrænsninger, for eksempel på karburatoren. Check at der ikke sidder sådan en "stopper" ved vippegasspjældet så man ikke kan give fuld gas og skru låget af karburatoren og check der ikke sidder en skrue eller noget under låget så spjældet ikke kan komme helt op.
Tag gerne en masse billeder af de forskellige ting så er det lettere for os og se om der er noget.
Mens variatorskjoldet er taget af så prøv og giv fuld gas og lad den køre så hurtigt som den kan og se om kileremmen kan køre helt op i de forreste remskiver.
Prøv og kig på begrænsninger også sammenlign med din egen scooter og se om du kan finde nogen begrænsninger, for eksempel på karburatoren. Check at der ikke sidder sådan en "stopper" ved vippegasspjældet så man ikke kan give fuld gas og skru låget af karburatoren og check der ikke sidder en skrue eller noget under låget så spjældet ikke kan komme helt op.
Tag gerne en masse billeder af de forskellige ting så er det lettere for os og se om der er noget.
Tak for svarene...... Jeg vil prøve variater tricket uden skjold..... Jeg skal dog lige huske at tage den der fjederbørge af der har med starteren at gøre. Sidst jeg startede den med skjoldet af var jeg ved at få den i hovedet
)
Jeg har skrevet til fabrikken Znen for at høre hvad de vil anbefale mig iforhold til CDI. Jeg skal nok poste når jeg hører fra dem.
Jan

Jeg har skrevet til fabrikken Znen for at høre hvad de vil anbefale mig iforhold til CDI. Jeg skal nok poste når jeg hører fra dem.
Jan
-
- 15. Rang
Det vil sige aldrig.bellaejer skrev:Jeg har skrevet til fabrikken Znen for at høre hvad de vil anbefale mig iforhold til CDI. Jeg skal nok poste når jeg hører fra dem.
Jeg har prøvet at skrive til Giantco for eksempel. Aldrig modtaget fra.