Køretøjer: Sym Jet Euro x50 1000 Km og første service 27/06-2012 2300 Km 18/09-2012 2900 Km 8/11-2012 3100 Km og andet Service 16/11-2012 3500 Km 3/1-2013 4400 Km 9/3-2013 4800 Km 5/5-2013 5400 Km 3/6-2013
Efter skift af kilerem på en halv år gammel kobling er der kommmet en skure lyd. Det lyder som om det kommer bagerst på kobling. Bruger øret til at lokalisere lyden så godt som muligt Nogen gange piver den også. Sidst jeg havde problemmer med pive lyd skiftede jeg kobling, og lyd forsvandt. Hvad kan årsagen være nu? Lyden er meget tydeligt i tomgang. Men der er ingen lyd når jeg drejer jul rundt på hånden eller slør i kobling
Har du købt koblingsenheden og koblingsklokken samlet ? Altså er du sikker på de passer sammen ?
Prøv og tag variatordækslet af og drej baghjulet rundt, så skal koblingen ikke tage fat overhovedet.
Tag eventuelt koblingen helt af og check at koblingsarmene kan dreje helt fri på akslerne og at de kan falde på plads, der sidder såden nogen gummidutter de hviler på. Check fjedrene er som de skal være.
Hvis fjedrene er blevet strukket for meget da de blev sat på eller taget af så kan det være at koblingsarmen ikke kan trække sig helt ind og sidder den og rammer koblingsklokken i tomgang måske.
Kunne måske også være lejerne.
Når motoren køre i tomgang så står akslen stille ved koblingen også kører remskiverne rundt med på 2 lejer, hvis de ikke er smurte eller noget så kunne det måske være dem som piver.
Køretøjer: Sym Jet Euro x50 1000 Km og første service 27/06-2012 2300 Km 18/09-2012 2900 Km 8/11-2012 3100 Km og andet Service 16/11-2012 3500 Km 3/1-2013 4400 Km 9/3-2013 4800 Km 5/5-2013 5400 Km 3/6-2013
Kobling er købt samlet og har aldrig været skilt af. Nåleleje i kobling har jeg smurt. Og der var jo ikke noget før der kom ny kilerem på efter den anden sprang. Kobling er også blæst godt ren. Den tager ikke fat i klokken når jeg bare drejer baghjul. Heller ingen lyde. Alt ser fint ud, dog trænger jeg til nye ruller.
Nå men det kan da også være det bare er fordi kileremmen er helt ny at den lige skal slides til.
Ligesom hvis du tage noget gummi eller noget og gnubber på et stykke glat metal eller noget så siger det vel også piv.
Min nye kilerem sagde godt nok ikke noget.
Er kileremmen og koblingsenheden og remskiver originale ?
Man kan få kileremme med forskellig vinkel på siderne.
Køretøjer: Sym Jet Euro x50 1000 Km og første service 27/06-2012 2300 Km 18/09-2012 2900 Km 8/11-2012 3100 Km og andet Service 16/11-2012 3500 Km 3/1-2013 4400 Km 9/3-2013 4800 Km 5/5-2013 5400 Km 3/6-2013
Prøver at ser tiden an. For scooter kører bedre efter den nye kilerem er kommet på samt jeg kan ikke mærke der er noget galt under kørsel. Alle dele er orginale ja. Remskiver det er dem der sidder på kobling ikke? De er jo monteret på en ny kobling, da jeg købte den komplet
Køretøjer: Sym Jet Euro x50 1000 Km og første service 27/06-2012 2300 Km 18/09-2012 2900 Km 8/11-2012 3100 Km og andet Service 16/11-2012 3500 Km 3/1-2013 4400 Km 9/3-2013 4800 Km 5/5-2013 5400 Km 3/6-2013
Problemmet var atter kobling. Nogen gange for man også hvad man betaler for. Men uden diskution fik jeg en stor rabat ved Thansen ved køb af en ny. Så tak til dem for det.
Janton skrev:Problemmet var atter kobling. Nogen gange for man også hvad man betaler for. Men uden diskution fik jeg en stor rabat ved Thansen ved køb af en ny. Så tak til dem for det.
Køretøjer: Sym Jet Euro x50 1000 Km og første service 27/06-2012 2300 Km 18/09-2012 2900 Km 8/11-2012 3100 Km og andet Service 16/11-2012 3500 Km 3/1-2013 4400 Km 9/3-2013 4800 Km 5/5-2013 5400 Km 3/6-2013
Han indrømmede også at kvalitet ikke var så god på dem, men han var selv lidt overrasket over det da den kun havde kørt 5000 km kobling. Dog snakkede han om det med at skille den af og smøre den.
Janton skrev:Han indrømmede også at kvalitet ikke var så god på dem, men han var selv lidt overrasket over det da den kun havde kørt 5000 km kobling. Dog snakkede han om det med at skille den af og smøre den.
ja nu skal du så få det store skrækeksemple med thansen .....havde en god gammel wv golf II hvor den orginale kaburatorflange holdt fra 1989 til 2008....da den sprang købte jeg en ny hos thansen ( 1 times arbejde for udskiftning ) den nye holdt 14 dage fik den byttet hos thansen og 14 dage mere så sprang den igen ( en gummipakning inden i flangen der blev opløst af benzin ) købte derefter 1 stk. flange hos smc biler og den holdt resten af bilens levetid
og så er der lige min udstødning fra thansen levetid 1000km. så motordele køber jeg ikke hos dem.