MotoCr Hot 50 Fra 2021 tager ikke gas. 3sek efter start er der også dårlig tomgang. Eller død nå vi giver den gas.
Gasspjæld udmålt. ingen huller i barumeteret
Tænding tjekker 15' før top og fin gnist
Motor tempratur. 16' ved kold og stiger langsom uden at springe nogle varmegrader over.
Belastning, fra 0% til 100% ingen huller i stigningen.-
Maps sencor 65Kpa i tomgang. Ved ikke hvad den skal være.
Lambda sonde udmålt.
Den kan accelere med start gas. Så der komme ikke brændstof nok ind.
Vi har haft dysen ud og rense. Og den sprøjter også fint.
Nogen der har en ide. inde jeg skifter ECU på denne
MotoCr Hot 50, tager ikke GAS
- Mekanikeren
- 1. Rang
- Køretøjer: MotoCr
- Landbo
- 12. Rang
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: MotoCr Hot 50, tager ikke GAS
Nu kender jeg ret lidt til så ny en model.Mekanikeren skrev: ↑18. maj 2025 14:37 MotoCr Hot 50 Fra 2021 tager ikke gas. 3sek efter start er der også dårlig tomgang. Eller død nå vi giver den gas.
Gasspjæld udmålt. ingen huller i barumeteret
Tænding tjekker 15' før top og fin gnist
Motor tempratur. 16' ved kold og stiger langsom uden at springe nogle varmegrader over.
Belastning, fra 0% til 100% ingen huller i stigningen.-
Maps sencor 65Kpa i tomgang. Ved ikke hvad den skal være.
Lambda sonde udmålt.
Den kan accelere med start gas. Så der komme ikke brændstof nok ind.
Vi har haft dysen ud og rense. Og den sprøjter også fint.
Nogen der har en ide. inde jeg skifter ECU på denne
Det er meget du har gjort for at tjekke systemet ud, sider dog og tænker på om det ikke kan være noget så simpelt simpelt som en dårlig forbindelse mellem din ECU og indsprøjtningsenheden.
Med hensyn til tekniske data på dit indsprøktningssysten ved jeg desværre ikke hvor du kan finde noget men vil foreslå noget Google.
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang
I øvrigt, hvordan har du udmålt lambdasonden ?
Hilsen Leif.
Hilsen Leif.
- Mekanikeren
- 1. Rang
en alm bil tester. skrive der er opvarmning på
Og et multimeter kan jeg se den bevæger sig. Men dog svinger den ikke op og ned. da knallerten ikke køre rigtigt. Den melder selvfølgelig fejl på den efter lidt tid. Så den burde virker.

- Landbo
- 12. Rang
Jo ja, så er kæden da vist helt sprunget af da det er en lambdasonde med to tilslutninger, hvilket kraftigt indikere at det er en sonde uden varmelegeme såååååååå ..........Mekanikeren skrev: ↑19. maj 2025 06:30en alm bil tester. skrive der er opvarmning på
Og et multimeter kan jeg se den bevæger sig. Men dog svinger den ikke op og ned. da knallerten ikke køre rigtigt. Den melder selvfølgelig fejl på den efter lidt tid. Så den burde virker.![]()
Når der ikke er varmelegme i en lambdasonde har ECU'en en grudindstilling der tillader motoren at gå så den kan producere varme i udstødningen, så lambdasonden igen kan producerer en egnet spænding til din ECU. Hvis lambdasonden ikke virker eller ingen forbandelse har til ECU'en, vil motoren gå på grundindstillingen fra ECU, hvilket igen betyder den ikke kan tage ret meget "gas". Er det ikke lige det der er dit problem ?
Uden at på nogen måde at vil lægge hovedet på blokken synes jeg fejlbeskrivelsen mere peger på en sonde fejl end en ECU fejl.
Du må også kunne se hvad korttids og langtids prognosen er i procent for indsprøjtningen på din tester og jeg vil gætte på de ligget helt skævt.
Hilsen Leif.
- Mekanikeren
- 1. Rang
Der er 4 ledning på lambdasonden. Har lige tjekker efter. kunne jo godt være stikket have snydt mig.. Men den er selvfølgelig billiger at starte med.
- Landbo
- 12. Rang
Ja ok, billeder af den jeg fandt ved og Google MotoCR HOT havde kun 2.Mekanikeren skrev: ↑19. maj 2025 10:23 Der er 4 ledning på lambdasonden. Har lige tjekker efter. kunne jo godt være stikket have snydt mig.. Men den er selvfølgelig billiger at starte med.

Jeg ved ikke hvor avanceret avanceret motorstyringen er på en sådan knallert men på en bil plejer man og kunne se spænding/forbrug over lambdasonden-erne samt den spænding den retunes. Er det ikke muligt, bør du måle efter med et multtimeter om der er de spændinger man kan forvente under drift.
I øvrigt syntes jeg du bør læse den her tråd igennem: viewtopic.php?t=4113
Jeg mener også at vide det er den samme motor/styring man bruger på de forskellige modeller fra mærket.
Hilsen Leif.