Bella 50, Motor går meget urent.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kilstrom
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. august 2011 23:41
Køretøjer: Motor Mania - Bella 50

Bella 50, Motor går meget urent.

Ulæst indlæg af Kilstrom »

Hej Jeg er ny her i forrummet.

Jeg har en Bella 50, Motoren er den samme som på så mange andre Kina scootere. Samme motor som på AGM Bella.
Mit problem er at det nu ligesom dør når jeg gasser helt op når den står på støtte benene, den køre fint nok op i omdrejninger men så går den meget ned og køre op igen, sådan fortsætter det.

Hvis jeg køre på den køre den ret langsomt, men kan godt få den lidt op i fart men ikke med fuld gas så går den ned i fart og går næsten ud.

Jeg har haft den i et par måneder, købt brugt så har ingen ide om hvad den har fået af service. Men den har kørt fint lige til nu.
Jeg har prøvet at skifte tændrør og benzin filter, men intet af det har hjulpet.
Jeg har tjekket alle slanger til karburator de sidder fint fast og ingen utæthed udmiddelbart. Luftfilteret har jeg også kontrolleret, ser fint ud.

Har i nogen anelse eller ide om hvad det kan være.

Takker på forhånd.
Brugeravatar
Kilstrom
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. august 2011 23:41
Køretøjer: Motor Mania - Bella 50

Re: Bella 50, Motor går meget urent.

Ulæst indlæg af Kilstrom »

Slet ingen ????
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11287
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bella 50, Motor går meget urent.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kunne måske være noget med benzin/luft blandingen. Måske den løber tør for benzin.
Hvis det er sker her lige efter et regnvejr så kunne det måske være noget elektrisk hvis det går væk når den er blevet tør.

Du kunne prøve og kigge på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... inding.php og se om der er noget som kan hjælpe.

Ellers kunne du prøve at kontroller ventilspillerummet og undersøge kilerem og ruller.

Du kan lave en video hvis du har mulighed for det så det måske lettere at forstå hvad der kan være galt.
Besvar