Det jeg kalder batteri 1.
Som er det af de to batterier med den dårligste rækkevidde.
Se også Batteri RN-EM-4825Li (VGA Vax)
Kan ikke huske om jeg har opladt det efter brug for nylig men spændingen var da vist på omkring 48-50 volt for nylig men den er faldet vildt meget nu. Batteriet har stået til balancering i en del dage.
Måling af celleserier:
Kode: Vælg alt
celleserie 1: -0,16 volt (celle ved tyk sort ledning) (-)
celleserie 2: 0,19 volt
celleserie 3: -0,04 volt
celleserie 4: 3,50 volt
celleserie 5: 3,64 volt
celleserie 6: 3,68 volt
celleserie 7: 3,69 volt
celleserie 8: 0,47 volt
celleserie 9: 3,63 volt
celleserie 10: 3,41 volt
celleserie 11: 0,48 volt
celleserie 12: 3,65 volt
celleserie 13: 3,48 volt (celle ved tyk rød ledning) (+)
Af en eller anden grund falder spændingen på batteripakken når jeg måler spændingen.
To af celleserierne har minus spænding
Ser ud til der er mindste 5 dårlige celler.
Har desværre ikke mulighed for at skifte alle cellerne ud med nye celler men vil prøve og se om jeg kan finde de 5+ dårlige celler og skifte dem ud med nogle bedre så batteriet måske kan bruges lidt igen.
Men man kan vist ikke finde de dårlige celler uden at bryde stripsne.
Og man kan heller ikke tage cellerne ud af rammen uden enten at ødelægge rammen eller fjerne alle strips.
Og så skal jeg vel oplade celleserierne for at finde ud af hvilke celler der er dårlige.
Nå men jeg prøver.
Lidt irriterende at låget ikke kan skilles fra batteripakken uden lodning.
Det ene stik på låget er monteret udefra så man ikke kan afmontere det uden lodning.
Den tykke røde ledning på batteripakken er også loddet.
Den tykke ledning der er skruet fast på BMS'ens kobberstuds BAT- var ikke skruet specielt hårdt. Så der skal altså ikke bruges vildt meget kraft ved montering.
De 4 lange bolte og møtrikker der holder batteripakken sammen var vist ikke skruet hårdt sammen. Tænker det hvide silikone er så det ikke drejer sig løst.