Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Køretøjer: Kymco Super 8.

Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af Lindholm »

Hejsa!
Her for 2 måneder siden købte jeg mig en Kymco Super 8 30'er, 4 takter fra 2009. Har på forhånd vidst, at den var ret svær at få op i fart, men gav den et forsøg alligevel. Har klippet den røde/lyserøde ledning i CDI boksen, og bøsningen i variatoren er også uden nogen kant på, så den kan ikke gives mere. Har også skiftet hoveddyse til en k82 i stedet for en k80, men den går stadig kun 60. Tragten er også pillet. Den er heller ikke begrænset i udstødning, da jeg har prøvet at pille den af, og køre en tur uden. Er der nogen forslag på hvad jeg kan gøre, for at få den til at køre hurtigere?

Mvh. lasse.
Senest rettet af Lindholm 15. maj 2011 15:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Køretøjer: Kymco Super 8.

Re: Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af Lindholm »

ja, har gjort samtlige ting, men den går stadig kun 60 km/t..
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Køretøjer: Kymco Super 8.

Re: Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af Lindholm »

Arg, vil sku gerne have den går 80 :D
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Køretøjer: Kymco Super 8.

Re: Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af Lindholm »

- Men desuden når den når de 60, begynder den at "Bloppe" - nok fordi ventilerne ikke lukker hurtigt nok i. Så hvis jeg fik en strammere fjeder, ville det så hjælpe?
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Køretøjer: Kymco Super 8.

Re: Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af Lindholm »

Hahha Kina - fed idé, bortset fra jeg ikke er de 18. år endnu :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11281
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke hvor hurtigt den burde køre uden begrænsningerne men så vidt jeg ved er det ikke flere begrænsninger så måske skal den bare kunne køre cirka 60 km/t ubegrænset.

Jeg ved ikke hvad det betyder at den "blopper" om ventilerne ikke lukker hurtigt nok.
Kymco Super 8 har i modsætning til mange andre scootere kun 1 fjeder per ventil hvor mange andre har 2 fjedre per ventil. Jeg ved ikke om det kan være noget med det at gøre at den "blopper".

Men du kunne da prøve og kontroller/juster ventilerne for at se om de står rigtigt.
Ellers hvis rullerne/kileremmen er slidte så kan det give en lidt lavere topfart så du kan prøve og undersøge/måle dem.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ission.php

Du kunne også prøve med en 85 dyse. Det står der til Kymco Agility at den har 80 som begrænset og 85 som ubegrænset.

Hvis ingen af delene hjælper så tror jeg bare ikke den kan køre hurtigere og der skal større cylinder i hvis den skal.

Du kunne også prøve og rense luftfilteret.
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Køretøjer: Kymco Super 8.

Re: Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af Lindholm »

scootergrisen skrev:Jeg ved ikke hvor hurtigt den burde køre uden begrænsningerne men så vidt jeg ved er det ikke flere begrænsninger så måske skal den bare kunne køre cirka 60 km/t ubegrænset.

Jeg ved ikke hvad det betyder at den "blopper" om ventilerne ikke lukker hurtigt nok.
Kymco Super 8 har i modsætning til mange andre scootere kun 1 fjeder per ventil hvor mange andre har 2 fjedre per ventil. Jeg ved ikke om det kan være noget med det at gøre at den "blopper".

Men du kunne da prøve og kontroller/juster ventilerne for at se om de står rigtigt.
Ellers hvis rullerne/kileremmen er slidte så kan det give en lidt lavere topfart så du kan prøve og undersøge/måle dem.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ission.php

Du kunne også prøve med en 85 dyse. Det står der til Kymco Agility at den har 80 som begrænset og 85 som ubegrænset.

Hvis ingen af delene hjælper så tror jeg bare ikke den kan køre hurtigere og der skal større cylinder i hvis den skal.

Du kunne også prøve og rense luftfilteret.
Ups - My bad. Troede at tragten i luftfilterkassen var blevet fjernet, har jeg så fundet ud af idag, at det er den ikke. Kiggede inde på hjemmesiden "http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... mkymco.php" Og der stod, at hoveddysen ubegrænset var en 82'er, så prøvede at smide sådan en ind, i stedet for en 80. Nu viser det sig, at den FÅR ALT FOR LIDT benzin, den når ikke over 25 uden den går ud. Så mit spørgsmål er til dig Scootergrisen, eller andre der har et svar, på hvilken størrelse hoveddyse jeg så skal smide i? Den lyder til at kunne klare rigtig meget mere benzin, end en 82'er. :)
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Køretøjer: Kymco Super 8.

Re: Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af Lindholm »

kina skrev:
Lindholm skrev:Hahha Kina - fed idé, bortset fra jeg ikke er de 18. år endnu :D
Men gammel nok til at køre 80 km i timen på cykelstien ?
Kina, der hvor jeg bor, er der ingen cykelstier :D

- Det er simpelthen så langt ude på landet, og der er kun landeveje, som er skide lange. :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11281
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der står også i Kymco Super 8 servicemanualen at den har 82 som ubegrænset men i Kymco Agility (som ligner Super 8 meget) der står at den har 85 som ubegrænset så tænkte bare du kunne da prøve forskellen og se om det er bedre.

Men altså jeg har ikke erfaring med det med dyser.
Jeg har læst at det er noget man skal prøve sig frem til for at finde den rette dyse størrelse.
Brugeravatar
Lindholm
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. maj 2011 14:34
Køretøjer: Kymco Super 8.

Re: Kymco Super 8 - Gider I hjælpe? :)

Ulæst indlæg af Lindholm »

Super, tak for hjælpen! :)
Besvar