Jeg prøvede den anden dag at skifte cylinder, stempel, pakninger, tændrør og topstykke, fordi at stemplet tidligere havde sat sig. Vi nåede lige at få scooteren i gang i 2 minutter, da jeg pludselig hører den værst tænkelige lyd... og motoren går ud. Vi tog derefter cylinderen af, og det viste sig at en låsering var trykket ind i siden af stemplet.. MEN begge låseringe sad stadig på stemplet, som de skulle?! Det må derfor have været en af låseringene fra det gamle stempel, som på en eller anden måde er blevet "suget" op fra motorblokken og ødelagt stemplet + cyllinderen. Det der bekymre mig er at der stadig mangler ca. ½ cm af låseringen, som sad fast i stemplet, og nu mangler der også 1 cm af stempelringen fra det nye stempel. Hvis jeg vælger at bruge 500-600 kr. på endnu en cyllinder og et stempel, er det sikkert penge ud af vinduet, hvis de små dele af ringe ligger i motorblokken og ødelægger det nye stempel... Det ser ud til at begge stempler er ødelagt af samme låsering, som er blevet strukket ud. Låseringen må have faldet ned i motorblokken efter at have ødelagt første stempel, og "suget" op igen da motoren blev startet igen.

Hvad kan der gøres ved dette problem? Der ligger muligvis 1 eller 2 stumper mere nede i motorblokken?
Jeg vil sætte pris på lidt hjælp.. Tak på forhånd

Mathias