Så følgende i en manual til det elektriske køretøj UBCO 2X2.
I følge grafikken er den mest effektiv ved 32,5 km/t (op til 120 km).
Jeg tænker det må være en fejl men hvis man kører langsommere så bliver rækkevidde lavere i stedet for højere.
Og ved 10 km/t skulle rækkevidde være omkring 65 km.
Hastighed og rækkevidde
- Landbo
- 12. Rang
- Indlæg: 1682
- Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Hastighed og rækkevidde
Ja det lyder umiddelbart underligt at aktionsradius skulle falde ved faldende hastighed. Det er umuligt og gennemskue hvordan UBCO er kommet frem til de tal uden de selv fortæller hwon osv.
Jeg har selv observeret med vosses VGA GE1000 at det ikke altid er en fordel og skifte til ECO mode (Sløvt optræk og MAX 30 km/t) på en strækning med stærk modvind eller i bakket terræn. Det skyldes formodentlig, at den besparelse af effekten man "spare" sig til ved og holde hastigheden lav ædes op af ekstra tab i controller og motor, der jo skal arbejde i længere tid. Det er slet ikke så enkelt med effektforbruget som man umiddelbart forestiller sig.
Jeg har selv observeret med vosses VGA GE1000 at det ikke altid er en fordel og skifte til ECO mode (Sløvt optræk og MAX 30 km/t) på en strækning med stærk modvind eller i bakket terræn. Det skyldes formodentlig, at den besparelse af effekten man "spare" sig til ved og holde hastigheden lav ædes op af ekstra tab i controller og motor, der jo skal arbejde i længere tid. Det er slet ikke så enkelt med effektforbruget som man umiddelbart forestiller sig.