Den havde stået et par dage på mit job, og jeg ville så køre den hjem.
Da jeg brugte elstarteren lød den underligt. Som om der var ringe kompression på. Kickstarteren bekræftede mine bange anelser. Den gik ret let

Sad så og trykkede lidt op på kickstarteren med hånden for at se om jeg kunne høre noget ved ventilerne osv. Tænkte det måske var en ventil der havde løsnet sig.
Så kom kompressionen tilbage - ryk for ryk - og slutteligt mærkedes alt som det plejer. Jeg turde derfor igen prøve på elstarteren. Nu gik den igang, lidt ujævn i tomgangen det første minut, men derefter fin tomgang.
Kørte den hjem og skilte den ad. Alt så fint ud. Ventiler var korrekt. Simmering, stempel osv var fint. Jeg foretog også som det første en kompressionstest da jeg kom hjem. Den var helt korrekt i henhold til det manualen foreskriver.
Har jeg overset et eller andet - eller har det nummer en naturlig forklaring?? Er det sod der måske kan have siddet lidt af i ventilen?