Kendte problemer med Kymco Agility 2008?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
BWS1999
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. januar 2011 14:32
Scootere: Kymco Agility 50 Sport 2007
Yamaha BWS NG 1998/99. 50CW 4SB. renoverings projekt (byttet til Kymco)
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Kendte problemer med Kymco Agility 2008?

Ulæst indlæg af BWS1999 »

Hej

Så er jeg blevet tilbudt at bytte min gamle BWS 1998 med en Kymco Agility 50 2008 (30'er), efter søgning på google er jeg lidt forvirret derfor vil jeg spørge jer gode brugere her om nogle af jer kender til problemer med Kymco i den årgang og model. Jeg har kun endnu set billeder af den og på speedometer tælleren står der lidt mere end 3800km. Manden har fortalt at det er en Agility Sport 50 2008, men ved søgning ser det for mig ud til at det er samme maskine, er der forskel?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kendte problemer med Kymco Agility 2008?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

På Kymco Agility sidder for blinklyset lige under styret og på Kymco Agility Sport sidder for blinklyset inde i skjoldet.

Kymco Agility.
kymcoagility[1].jpg
kymcoagility[1].jpg (37.25 KiB) Vist 5306 gange
Kymco Agility Sport.
kymco_agility_SP[1].jpg
kymco_agility_SP[1].jpg (28.08 KiB) Vist 5306 gange
Sport koster 1000 kroner mere men jeg kender ikke til anden forskel end det med for blinklyset.

Der er nogen som har sædet ud i et også er der nogen hvor sædet er delt så man kan vippe bagenden op og bruge det som ryglæn. Det tror jeg findes på begge varianter.

Jeg kender ikke til nogen specielle problemer med Kymco Agility andet end på den jeg har kørt på var sædet alt for blødt så man kunne mærke plastikket under sædets skum hvor der var en kant hvilket var lidt irriterende når der kom et bump i vejen. Også den jeg har prøvet hvis man startede den om vinteren og kørte så ville den vist ikke tage gas før den var blevet varm men den var også brugt så det var sikkert bare derfor.
Brugeravatar
BWS1999
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. januar 2011 14:32
Scootere: Kymco Agility 50 Sport 2007
Yamaha BWS NG 1998/99. 50CW 4SB. renoverings projekt (byttet til Kymco)
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Re: Kendte problemer med Kymco Agility 2008?

Ulæst indlæg af BWS1999 »

Så fik jeg den hjem. den har nogle skader på skjoldet ved fødderne, mon man kan komme til sådan et for penge?. Den har langt sæde på nu, men fik et 2 delt med af den slags hvor det kan slåes op som ryglæn, så må jeg jo prøve hvilket som er bedst. Eneste defefkt jeg har fundt til nu er blinkyset ikke virker, sikkert relæet der skal skiftes.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kendte problemer med Kymco Agility 2008?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan købe sådan et skjold ved fødderne hos en Kymco forhandler : http://www.waypoint.dk/sw1349.asp

Angående blinklys som ikke virker så prøv og check/skift sikringerne og se om det hjælper.
Ellers prøv og oplad dit batteri måske der ikke er nok energi på.

Hvis det blinker for hurtigt når du får det til at virke så kan det være fordi en af pærene er sprunget.

Du kan se i el diagrammet hvor ledningerne går hen og hvor du skal checke stik og sådan :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... iagram.pdf
Brugeravatar
BWS1999
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. januar 2011 14:32
Scootere: Kymco Agility 50 Sport 2007
Yamaha BWS NG 1998/99. 50CW 4SB. renoverings projekt (byttet til Kymco)
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Re: Kendte problemer med Kymco Agility 2008?

Ulæst indlæg af BWS1999 »

Tak for link men har fundet det hos scooterparts.dk til små 700,kr.

det er blinklysrelæet som er gået. men øv hvad værre er at forgaffelbroen er skæv så endnu 700,- kr i reperationer.
Sådan går det jo når man ikke lige tager en prøvetur, så finder man fejlene når det er forsent. Nå, men det husker jeg så næste gang. tror nu at jeg nok skal få en fin maskine ud af den. nu får den det store service med ventiljustering, skift af ventilstyrpakdåser, olieskift, nye bremsebakker, nyt tændrør, nyt luftfilter og kontrol efter serviceskema.
Besvar