Så smed Kymco'en al benzin

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
Geografisk sted: Lolland

Så smed Kymco'en al benzin

Ulæst indlæg af Jps »

For helvede da ozze. Så havererede scooteren sgu. Og selvfølgelig ude på Lars Tyndskids marker. Jeg var på vej over til min far da scooteren nægtede at køre længere. Det var så ca 14 km fra, hvor min far bor.

Årsagen til haveriet, var at den smed al benzin på cykelstien og så kunne jeg jo ikke komme videre. Ingen panik, for jeg har jo SOS/DAH, som vejhjælp.

De kom så efter 1 time og 15 min, og det både blæste og regnede, så jeg var godt kold da hjælpen omsider dukkede op. Nu skal jeg lige ha' varmen og så det ud og splitte lortet ad.

Formentlig er det en slange der er røget af eller gået hul på.
LORTESCOOTER :D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Re: Så smed Kymco'en al benzin

Ulæst indlæg af Jps »

Her er årsagen. Men hvordan den har båret sig ad med at falde af, forstår jeg ikke da den er sat fast med en strips.
Senest rettet af Jps 27. august 2019 16:24, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den ser lidt kort ud den slange i forhold til min.
På min er den så lang at den kan gå på ydersiden af det store stelrør.
Jeg har ført mine slange på ydersider fordi sædekassen går meget tæt på stelrøret så slangerne ikke sidder i klem mellem sædekasse og stelrør.
Det har så godt nok den ulempe at slangerne i teorien kan tage skade hvis scooteren vælter.
Der er bevægelse mellem de to steder hvor slangen er monteret når støddæmperen bevæger sig op og ned så måske de bevægelser med tiden har rykket slangen mere og mere ud.
Måske slangens dimensioner ikke er helt perfekt når den er uoriginal.
Også tror jeg ikke de plastikstrips du har sat på er gode. Brug hellere de metalbøjlet der vel sad på original.
Jeg har dårlig erfaring med de er lavet af hård plastik specielt de små og specielt i koldt vejr de knækker inden man får spændt dem ordentligt så jeg har købt nogen store i blødere plastik de er meget bedre men jeg vil nok ikke bruge dem til noget med benzin.
Strippen på den korte slange ved benzintanken sidder lige på det punkt hvor studsen er tyk. Du skulle nok have skubbet slangen helt ind så du strammer strippen inde på det tynde stykke af studsen.
Altid noget der ikke gik ild i noget selvom det kunne da havde set vild ud med et langt spor af ild bagefter dig.
billed0415.jpg
billed0415.jpg (149.27 KiB) Vist 5474 gange
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

Uanset at slangerne er uoriginale, er det jo slanger der er lavet til benzin. Og det kan så godt være, at benzinen har forkortet slangen :) Det kan også være at slangen har siddet lidt i klemme ved sæde/stel, mener dog at jeg havde taget højde for det, da de blev monteret.. Angående det du skriver om at jeg har sat strips'ne på fortykningen på vacuum og benzinfilter passer så ikke helt. De er sat bag den. Og slangerne har siddet på scooteren i 2 år, nu.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Jeg købte noget skod PVC-slange fra T. Hansen det kunne ikke holde tæt ved karburatoren. Der dryppede benzin ud meget langsomt.
Det var ligesom for stift til at det kunne forme sig om studsen og holde tæt selvom det umiddelbart så ud til at passe på.
Tror det var den her jeg købte: https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... -237521935

"Vejrbestandigt material, der altid er blødt og fleksibelt."
Det var så netop det, det ikke var.
Det var simpelthen så hårdt og ufleksibelt specielt i koldt vejr.

Der står 4,8 x 9 mm og ved https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... 237521936/ står Ind.- og udvendig diameter: 5 x 7 mm så er det spørgsmålet hvad den originale slange bruger. Måske det står på.

Jeg købte noget rigtig god benzinslange i en butik det var godt nok dyrt men alle pengene værd.
Det ligner lidt den slange du har på.
Men det var T. Hansen det var jo bare spild af penge.

Kan godt være strippen sidder lidt der hvor fortykkelsen starter men det ville være bedre hvis slangen sad længere inde.
Jo mere af slangen der er i kontakt med studsen jo mere friktion er der vel.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 17. januar 2019 18:52 Jeg købte noget skod PVC-slange fra T. Hansen det kunne ikke holde tæt ved karburatoren. Der dryppede benzin ud meget langsomt.
Det var ligesom for stift til at det kunne forme sig om studsen og holde tæt selvom det umiddelbart så ud til at passe på.
Tror det var den her jeg købte: https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... -237521935

"Vejrbestandigt material, der altid er blødt og fleksibelt."
Det var så netop det, det ikke var.
Det var simpelthen så hårdt og ufleksibelt specielt i koldt vejr.

Der står 4,8 x 9 mm og ved https://www.thansen.dk/scooter-knallert ... 237521936/ står Ind.- og udvendig diameter: 5 x 7 mm så er det spørgsmålet hvad den originale slange bruger. Måske det står på.

Jeg købte noget rigtig god benzinslange i en butik det var godt nok dyrt men alle pengene værd.
Det ligner lidt den slange du har på.
Men det var T. Hansen det var jo bare spild af penge.

Kan godt være strippen sidder lidt der hvor fortykkelsen starter men det ville være bedre hvis slangen sad længere inde.
Jo mere af slangen der er i kontakt med studsen jo mere friktion er der vel.
Jeg købte nogle meter benzinslange hos Speedline i grøn farve for 2 år siden, men den farve er så blevet ædt op . Så det kan godt være at det er en lorteslange :) https://speedline.dk/scooter/benzinslan ... -1-meter-1 Skifter det hele imorgen. Men jeg har så kun den grønne slange, på lager. Den bliver lidt længere, så den har noget at give af :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

Er blevet anbefalet denne slange, som skulle være væsentligt bedre end den jeg bruger pt :
Slange til 43 kr meteren.

Den nye slange, er blevet lidt længere og sat på en anden måde, så den ikke kommer i klemme ved sædeboksen. Og har så brugt nogle bredere strips, da jeg ikke har de klemsjovere, der normalt fastholder slangen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

Der er liv i Kymco'en, og slangen holder tæt :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

Har sat slangen på denne måde. Så burde den ikke komme i klemme, ved sædeboksen:
Senest rettet af Jps 27. august 2019 16:24, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Nå. Der er sådan et hul i skjoldet på din ligesom om det er lavet til slangerne så de ikke rør sædeboksen.
Det synes jeg ikke der er på min.
Besvar